در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
فیس بوک هویت واقعی کاربران آمریکایی را می خواهد
پس از جنجال نفوذ روس ها به شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، فیس بوک اعلام کرد کاربرانی که خواهان تبلیغ در فیس بوک برای انتخابات ریاست جمهوری باشند نیاز به تاییدیه پستی دارند.
فناوران - شهروندان آمریکایی که خواهان تبلیغات فیس بوک در زمینه انتخابات ریاست جهموری آمریکا باشند، نیاز به تایییه پستی دارند. این تصمیم فیس بوک بعد از اعلام محکومیت 13 روسی و 3 شرکت روسی به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری گرفته شد.
گفته می شود در فرآیند جدیدی که فیس بوک برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته این است که تبلیغات با استفاده از کارت پستالی که شامل کد مخصوص کاندیدای ریاست جمهوری است انجام می شود. فیس بوک از این شیوه تنها برای تبلیغات ریاست جمهوری استفاده می کند و تبلیغات سیاسی شامل این شیوه نمی شوند.
مدیرکل سیاست گذاری برنامه های فیس بوک اعلام کرده است: اگر شما مسوول کمپین انتخاباتی یک کاندیدا باشید، برای شما یک کارت پستال فرستاده می شود و توسط کد موجود در آن باید ثابت کنید که در ایالات متحده آمریکا حضور دارید.
هر چند این شیوه ارسال کارت پستال هر چند یک شیوه سنتی است اما فیس بوک امیدوار است به کمک آن بتواند از مداخله کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از این شبکه اجتماعی جلوگیری کند.