اینترنت، این روزها نه فقط بستری برای رشد دانش و به روز شدن نگاه کاربران – با هر حرفه و هنری- را فراهم کرده است بلکه تبدیل به یکی از مهم ترین ابزار شده تا افراد خود و توانایی هایشان را به دیگران معرفی کرده و از انواع فرصت هایی که باعث شهرت و موفقیت شان می شود بهره ببرند.
بسیاری از عکاسان- نه فقط ایرانی بلکه عکاسان در سراسر جهان- با استفاده از شبکه های اجتماعی که مناسب به اشتراک گذاری عکس است، یا با فتوبلاگ های شان توانسته اند بین کاربران محبوبیت و اعتباری کسب کنند.
فتوبلاگ ها عمر زیادی در ایران ندارند؛ اما بسیاری از عکاسان جوان توانسته اند بهترین بهره را از این سرویس ها ببرند. اغلب عکاسان جوان ایرانی امروز نه تنها با عضویت در شبکه های اجتماعی بلکه با راه اندازی فتوبلاگ های شخصی و با اشتراک گذاری عکس های خود سعی در جذب نظرات و نقدها و کسب محبوبیت دارند. هر چند بیشتر آنها بیش از آنکه مشتاق دریافت نظرات و انتقادات بازدیدکنندگان آثارشان باشند، هیجان شمردن لایک ها – گزینه ای برای نشان دادن دوست داشتن لینک ها و عکس ها و نوشته های به اشتراک گذاشته شده- و تعداد بازدید از عکس هایشان را دارند.