fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 2506
تاریخ انتشار : 7 آبان 1390 10:26

به محتواي وب سايت خود اهميت دهيد

يكي از اهداف اصلي ايجاد وب سايت ها، گسترش فضايي براي به اشتراك گذاري اطلاعات بوده است. با وجود ميليون ها وب سايت در فضاي اينترنت فقط درصد اندكي از آنها به اهداف از پيش تعريف شده خود دست يافته اند. دلايل متعددي را مي توان براي موفقيت يا شكست در فضاي اينترنت شناسايي کرد. محتواي وب سايت يكي از اصلي ترين شاخص ها برای جذب و نگهداري كاربران محسوب مي شود. در اين راستا پس از معرفي شاخص كيفيت اطلاعات (Information Quality)، به بررسي عوامل كليدي آن خواهيم پرداخت.

كيفيت اطلاعات وب سايت‌ها را مي‌توان از سه جنبه ذيل مورد بررسي قرار داد :
1- کیفیت ذاتی اطلاعات (Contextual  Information Quality): دقت بالاي اطلاعات، قابليت اعتماد به داده‌ها و به روز بودن آن سه فاكتور اصلي كيفيت ذاتي اطلاعات محسوب مي‌شوند.
2- کیفیت ضمنی اطلاعات (Representational Information Quality): اين فاكتور به ارتباط اطلاعات موجود در وب سايت با اهداف راهبردی آن مي‌پردازد. به عنوان مثال بسياري از وب سايت‌ها با استفاده از كلمات كليدي (Tag) غير مرتبط، سعي در جذب كاربران از طريق موتور‌هاي جست‌وجوگر دارند. گرچه اين امر موجب افزايش تعداد بازديدكنندگان مي‌شود اما بسياري از كاربران آدرس وب سايت را در ليست سياه خود به عنوان وب سايتي غير قابل اعتماد ذخيره خواهند كرد. با توجه به اينكه بسياري از كاربران به محض ورود به وب سايت و مشاهده اطلاعات غير مرتبط به سرعت از آن خارج خواهند شد، اصطلاح آمار غير واقعي براي آن به كار برده مي‌شود.
3- كیفیت اطلاعات قابل دسترسی (Accessibility Information Quality) : اين معيار بيان مي‌دارد كه كاربر بايد بتواند آنچه را كه در جست‌وجوي آن است به سادگي بيابد. به عنوان مثال اگر وب سايت شما در زمينه فروش خودرو فعال است، كاربر بايد به سادگي بتواند امكانات فني و رفاهي خودرو، شرايط فروش، شرايط گارانتي و ديگر اطلاعات مورد نياز را مشاهده کند.
  منبع www.sciencedirect.com
آكو فرجي- مسوول روابط عمومي گروه شركت‌هاي طرفه نگار


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :