دوری بانک مرکزی از مباحث بیزینسی در اجرای شاپرک
دبیرکل بانک مرکزی گفت: در اجرای طرح شاپرک به دنبال این هستیم که شان بانک مرکزی از مباحث بیزینسی دور بماند و اگر جاهایی مجبور به این کار باشیم باید در حاشیه هدف اصلی باشد زیرا هدف اصلی ترویج بانکداری الکترونیکی است.
پایگاه خبری بانکداری الکترونیکی - محمود احمدی با اشاره به اینکه شاپرک نهایتا تا پایان مهر ماه رونمایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این طرح دغدغههایی که مبنی بر مباحث بیزینسی و دخالت بانک مرکزی در بیزینس وجود دارد در نظر گرفته شده و کاهش دخالت بانک مرکزی در مباحث بیزینسی اعتقاد ما نیز هست.
وی افزود: ورود بانک ها به صدور کارت و نصب pos در مراکز فروشگاهی شاید از جهت منافع بانکها توجیهپذیر باشد ولی از لحاظ منافع کلی توجیهپذیر نیست و بانک مرکزی در واقع با این نگرش به اجرای این طرح نگاه میکند که منافع همه گروهها لحاظ شود.
احمدی با تاکید بر اینکه ساختار شاپرک با مشارکت همه بانکهاست، گفت: دغدغههای کارشناسان کاملا درست است هدف این است که در این طرح به هیچ گروهی آسیب نرسد و اگر کسی عدم النفع یا کاهش نفع داشته باشد با نفع مردم برای گرفتن خدمات الکترونیکی بهتر و ارایه خدمات با کیفیت بالا و به دنبال آن ایجاد شرایط رقابتی این عدم النفع برطرف شود.
دبیرکل بانک مرکزی درباره وضعیت امضای دیجیتال نیز اظهار داشت: امضای دیجیتال در روز مبعث راهاندازی و صادر شد اما به دلیل یک سری ملاحظات با آهستگی و احتیاط حرکت کردیم ولی طی سه ماه آینده به شکل گستردهای صادر خواهد شد.