با راهاندازی سامانهای توسط پست
دستگاه های اجرایی کد پستی مشتریان شان را آنلاین دریافت می کنند
مدیرعامل شرکت پست از راه اندازی سیستم مکانیزه ای در این شرکت خبرداد که براساس آن کدپستی 10 رقمی مشتریان سازمان ها و دستگاه های اجرایی به صورت آنلاین و در لحظه به آنها اعلام می شود.
وایمکس نیوز- محمدحسن کرباسیان با اشاره به اقدامات شرکت پست در جهت الکترونیکی کردن خدمات پستی و نیز تعامل ایجاد شده میان این شرکت با دستگاههای اجرایی گفت: با راه اندازی سامانه اعلام آنلاین کدپستی 10 رقمی، از این پس مشتریان سازمانها میتوانند در صورت نیاز کدپستی 10 رقمیخود را در لحظه دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در اکثر مواقع مشتریان سازمانها و دستگاههای اجرایی نیاز به کدپستی 10 رقمیدارند که این سامانه میتواند به کمک این مشتریان بیاید، گفت: میان شرکت پست و سازمانهای اجرایی لینکی برقرار شده است تا چنانچه در زمان مراجعه مشتریان به این سازمانها، نیاز به داشتن کدپستی 10 رقمیبود از سوی این سازمانها تقاضای اعلام کدپستی فرد مورد نظر در سیستم ثبت شده و به صورت آنلاین و در لحظه این شماره اعلام شود.
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به اینکه تا پیش از این اعلام کدپستی 10 رقمیبرای افراد از طریق تماس با سامانه 140 ممکن بوده است، اضافه کرد: مشتریان میتوانند با ارایه شماره تلفن منزل خود به سامانه تلفنی 140 کدپستیشان را دریافت کنند.
کرباسیان همچنین از تفاهم صورت گرفته میان برخی دستگاههای اجرایی مانند وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی با شرکت پست برای ارایه خدمات آنلاین پستی خبرداد که براین اساس خدمات الکترونیکی مربوط به این سازمانها در دفاتر پستی انجام میشود.
به گفته وی، با تبادل لینک ارتباطی میان شرکت پست با سازمان امور مالیاتی خدمات مربوط به پرداخت مالیاتهای ماشینهای عمومیدر دفاتر پستی در حال انجام است که این امر ترافیک قابل توجهی از مراجعه برای این خدمات و نیز میزان ازدحام مردم را کاهش داد.