آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 2155
تاریخ انتشار : 26 مهر 1390 12:25
تعداد بازدید : 1339

بانک های پیشرو در نصب خودپرداز مشخص شدند

محاسبه نسبت خودپرداز به شعب در میان شبکه بانکی نشان می دهد بانک های سامان و اقتصاد نوین با فاصله معنا داری جلوتر از بانک های دیگر حرکت کرده اند.

بانک مرکزی- نسبت  خود پرداز به شعب  در بانک سامان بالغ بر 3/4 دستگاه و در بانک اقتصاد نوین نیز بیش از 7/2 دستگاه است. به عبارت دیگر به ازای هر شعبه بانک سامان بیش از 3/4 دستگاه  خودپرداز  در شعب و مراکز عمومی‌ مانند مراکز خرید و دانشگاهی و در بانک اقتصاد نوین به ازای هر شعبه نزدیک سه دستگاه خود پرداز نصب شده است.آمار نشان می‌دهد تنها همین دو بانک هستند که نسبت تعداد خودپرداز به شعب‌شان بالاتر از ۲ دستگاه است.نزدیک‌ترین بانک به دو بانک مذکور بانک پاسارگاد است که نسبت تعداد خودپرداز به شعب آن در مرز 8/1 دستگاه قرار دارد.همچنین بانک‌هایی که نسبت خودپرداز به شعب آنها بالای 5/1 تا ۲ است بانک‌های ملت و سرمایه و شهر هستند که به ترتیب 6/1، 6/1 و 5/1 دستگاه به ازای هر شعب در مراکز مختلف نصب کرده‌اند.در این میان بانک ملی اگر چه اکنون نسبت خودپرداز به شعب آن حدود 3/1 دستگاه است اما اعلام کرده که تعداد خودپردازهایش را تا پایان سال جاری به ۶هزار دستگاه خواهد رساند که در این صورت نسبت مذکور به 8/1 دستگاه خواهد رسید که در نتیجه به رتبه سوم بانک‌ها در این نسبت ارتقا خواهد یافت.بانک‌هایی که بین یک تا 5/1 دستگاه خودپرداز در شعب خود نصب کرده‌اند نیز عبارتند از پارسیان، انصار، پست بانک، تجارت توسعه صادرات، سپه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، اعتباری توسعه، تات و دی.
همچنین بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، قرض الحسنه مهر و مسکن زیر یک دستگاه خودپرداز در شعب خود نصب کرده‌اند که در این میان بانک‌های توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر در نصب خودپرداز در شعب خود فعالیت چندانی ندارند، چرا که در قرض الحسنه از هر چهار شعبه و در توسعه تعاون از هر پنج شعبه یکی دارای خودپرداز است.

معنای بالا بودن نسبت خودپرداز به شعب
در حوزه بانکی نصب خودپرداز به تعداد مکفی در شعب و سپس در مراکز عمومی ‌مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دانشگاهی یک سیاست در راستای جلب رضایت مشتریان محسوب می‌شود که با وجود صرف هزینه می‌تواند در توسعه بازار بانک موثر باشد. به نظر می‌رسد بانک‌های سامان و اقتصاد نوین اجرای این سیاست را در دستور کار دارند اما بانک‌های قرض الحسنه مهر و توسعه تعاون احتمالا چندان نیازی به رضایت مشتری ندارند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :