آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 225106
تاریخ انتشار : 25 آبان 1396 17:47
تعداد بازدید : 629

رگولاتوری نتایج شکایت به سامانه 195 را اعلام کرد

کاربران همراه اول، راضی ترین مشترکان ایران

عملکرد دارندگان پروانه شبکه ارتباطات سیار و فناوری اطلاعات بر اساس وضعیت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه ۱۹۵، اعلام شد.

فناوران - مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفت: به منظور شفاف سازی، ارایه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه ارتباطات سیار و فناوری اطلاعات در بازه زمانی سه ماهه دوم سال ۹۶ در سامانه ۱۹۵، بررسی شده است.
وی افزود: در سه ماهه دوم سال ۹۶، تعداد ۴ هزار و ۶۳۷ شکایت در حوزه سرویس های ارتباطی ثبت شده که از این تعداد به ۴ هزار و ۱۲۲ شکایت (بالغ بر ۸۹ درصد) رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارایه شده است. در حوزه سرویس های فناوری اطلاعات تعداد ۶ هزار و ۷۲۴ شکایت ثبت شده که از این تعداد به ۶ هزار و ۶۷۵ شکایت (حدود ۹۹ درصد) رسیدگی و پاسخ داده شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: وضعیت رسیدگی و پاسخگویی به شکایت دارندگان پروانه ارتباطات سیار در سال ۹۶ به صورت فصلی بررسی و اطلاع رسانی می شود. میزان شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی سه اپراتور ارتباطی همراه اول، ایرانسل و رایتل نشان می دهد کم ترین میزان شکایات از همراه اول بوده و رایتل هم پاسخگوترین اپراتور کشور است.
براساس این آمار 2319 شکایت از همراه اول ثبت شده که به 2036 مورد آن (88 درصد) رسیدگی و 283 مورد (12 درصد) هم در دست بررسی است. 2177 مورد شکایت هم از ایرانسل صورت گرفته که 1951 مورد آن (89 درصد) پاسخ گرفته اند و 226 مورد (11 درصد) در دست بررسی است. از رایتل هم 141 مورد شکیات انجام گرفته که 135 مورد آن (95 درصد) پاسخ خود را گرفته و 6 شکایت همچنان پابرجاست.
با نگاه به سهم بازار سه اپراتور، همراه اول کم ترین میزان شکایت را داشته است. براین اساس درصد تعداد شکایات به نسبت مشترکان همراه اول 4 هزارم درصد است که این رقم در ایرانسل و رایتل به ترتیب 7 هزارم درصد و 9 هزارم درصد است.
در بخش اپراتورهای فناوری اطلاعات، شرکت های انتقال داده های آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده گستر عصر نوین، حلما گستر خاورمیانه و گسترش ارتباطات مبنا به تمام شکایات رسیده خود پاسخ داده اند. از نظر تعداد شکایات رسیده نسبت به مشترکین لایزر، داتک، عصر نوین، پارس آنلاین، آریا رسانه تدبیر و مخابرات کمترین شکایات را داشته اند.
تنها نقطه مبهم در این میان، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی به پرونده و پاسخ اپراتورهاست که نتیجه آن مشخص نیست.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :