آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 229485
تاریخ انتشار : 10 دی 1396 10:32
تعداد بازدید : 800

تاب آوری بانک ها در مواقع بحران بررسی شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات ارزیابی و جمع بندی وضعیت موجود زیرساخت های ارتباطی بانکی در سرورهای اصلی و پشتیبان به منظور بهبود وضعیت ارتباطی در شرایط بحرانی را از اولویت های مهم و ضروری دانست و گفت: بانک ها برای ایجاد مسیرهای ارتباطی پشتیبان نیازمندی های خود را به وزارت ارتباطات و اپراتورها را اعلام کنند.

وزارت فاوا - جلسه ارزیابی تاب آوری دستگاه های ارتباطی بانکی در زمان بحران در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.
رسول سراییان در این جلسه گفت: این جلسه به منظور بررسی چالش ها، نیازمندی ها و توانمندی های سیستم های ارتباطی و زیرساخت های موجود بانک ها و همچنین ارایه راهکارها و پیشنهاد ها به منظور ارتقا، تداوم و بهبود سرویس دهی در شرایط بحرانی در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
وی با بیان تاکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان IT بانک های دولتی افزود: لزوم آمادگی و پشتیبانی ارتباطی بانک ها در زمان بحران و بروز سوانح طبیعی یکی از دغدغه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
سراییان با بیان ایجاد مسیرهای ارتباطی جایگزین و پشتیبانی امن در زمان بحران و پس از بحران اظهار کرد: ارزیابی و جمع بندی وضعیت موجود زیرساخت های ارتباطی بانکی در سرورهای اصلی و پشتیبان به منظور بهبود وضعیت ارتباطی در شرایط بحرانی از اولویت های مهم و ضروری است.
معاون وزیر ارتباطات با استماع مشکلات بانک ها درباره ایجاد سرویس های ارتباطی در مواقع بحران از قبیل هزینه بالای ایجاد مراکز پشتیبانی امن و همچنین نبود دستورالعمل واحد برای ایجاد این مراکز گفت: بانک ها برای ایجاد مسیرهای ارتباطی پشتیبان نیازمندی های خود را از سوی وزارت ارتباطات و اپراتورها اعلام کنند.
وی ارتباط بانکی بین مراکز اصلی، پشتیبان و مراکز  DR موسوم به Disaster Recovery  و لزوم برقراری ارتباط در شرایط بحرانی را از اولویت های مهم این حوزه دانست و افزود: بانک ها در بحث سیستم های ارتباطی باید امکانات و توانمندی های موجود و وضعیت مطلوب خود را به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال کنند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام اینکه در فاز بعدی بانک ها برنامه ریزی های خود را در زمینه ایجاد مراکز  DR و ظرفیت های در نظر گرفته شده برای این مراکز به ما اعلام کنند، گفت: چراکه در گام بعدی با جمع بندی این گزارش ها بتوان استراتژی های مشخص و متمرکزی برای ایجاد مراکز DR از سوی بانک مرکزی در راستای چابک سازی و امنیت سرویس های ارتباطی تدوین شود. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :