آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 236612
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1396 20:41
تعداد بازدید : 1432

مدیرعامل «بیمه بازار» در واکنش به اعتراضات نمایندگان صنعت بیمه به فعالیت بازاریابان آنلاین: این همانند سازی با اسنپ اشتباه است

اعتراض بخش سنتی بازار به صنایع و استارت آپ های آنلاین هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد.


  ICTPRESS_ بازار خرده فروشی کالا با فروشگاه های آنلاینی مثل دیجیکالا درگیر است، هر روز خبرهای تازه ای از مقابله با فعالیت اسنپ می شنویم که حتی به حد حمله به دفتر این شرکت و تخریب اموال و ضرب و جرح کارکنان آن نیز کشیده و حالا هم برای یک شرکت عرضه کننده بیمه آنلاین شاهد شکل گیری اعتراض های مشابهی هستیم.

در روزهای اخیر تصاویری منتشر شد از اعلان های هشدار فعالان بخش سنتی صنعت بیمه که به در و دیوار شرکت «بیمه بازار» زده بودند. مضمون این اعلان هم این بود که «قبل از اینکه نماینده ها را نابود کنید، ما شما را نابود می کنیم.»

این هشدار نشان از آغاز درگیری های بیشتری می دهد که برای بررسی بیشتر موضوع با محمدصادق منتظری، مدیرعامل شرکت بیمه بازار گفت وگویی انجام دادیم.

منتظری درباره سابقه فعالیت «بیمه بازار» گفت: ما خرداد سال 1395  بیمه بازار را به منظور پر کردن خلاء موجود در فصل مشترک دو صنعت بیمه و صنعت فناوری اطلاعات ایجاد کردیم و فروش اینترنتی را بهترین فصل مشترک این دو صنعت شناسایی کردیم. هم اکنون نیز به عنوان بازاریاب آنلاین بیمه مشغول فعالیت هستیم. در واقع بیمه بازار یک تجمیع کننده (Aggregator) خدمات بیمه است که به کاربر امکان می دهد با مقایسه خدمات بیمه ای از بین گزینه های موجود بهترین انتخاب را انجام دهد. به گفته منتظری، بیمه بازار هم اکنون با تعدادی از نمایندگی ها و کارگزاری ها طرف قرارداد است و بیمه های شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی،  زلزله، بیمه عمر و سرمایه گذاری را بازاریابی می کند.

وی با اشاره به ساختار بازار فروش بیمه، گفت: محصولات بیمه ای یا بصورت مستقیم از طریق شرکت های بیمه به فروش می رسد و یا از طریق نمایندگی شرکت های بیمه و کارگزاری های بیمه عرضه می شود. در مورد بازاریاب های آنلاین در آغاز فعالیت بیمه بازار ضوابطی وجود نداشت، تا اینکه بیمه مرکزی با تدوین و انتشار ظوابط بازاریاب های بیمه آنلاین خطاب به شرکت های بیمه گر، به ساماندهی این فعالیت پرداخت که ما هم در بیمه بازار تمامی الزامات مورد نظر بیمه مرکزی را رعایت کرده ایم. در واقع با انتشار این ضوابط، عملا بیمه مرکزی، فعالیت بازاریاب های آنلاین بیمه را به عنوان یک فناوری در صنعت بیمه به رسمیت شناخته است.

منتظری درباره مقاومت هایی که در برابر فعالیت استارت آپ های آنلاین بیمه بروز کرده است نیز گفت: این مقاومت ها از چند جنبه صورت می گیرد. اول اینکه صنایع و کسب وکارهای سنتی در صنایعی که به سمت آنلاین شدن می روند، یک مقاومت ذاتی از خود نشان می دهند که ناشی از ترس از دست رفتن بازار است که نمونه های این اتفاق را در مورد تاکسی های اینترنتی شاهد بوده ایم.

وی افزود: اما نکته دیگر مربوط به ذات صنعت بیمه می شود . در این صنعت، مسیر خرید برای بیمه گذار مطلوبیت ایجاد نمی کند، بنابراین مشتری ترجیح می دهد که به ساده ترین روش بیمه خود را تهیه کند و از آنجا که خرید آنلاین از این بابت مزیت ایجاد می کند، گرایش مشتریان به این فعالیت آنلاین، کسب و کارهای سنتی صنعت بیمه را با هراس از دست دادن سهم بازار مواجه می کند.

مدیرعامل بیمه بازار در توضیح افزود: بیمه، صنعتی 30 هزار میلیارد تومانی است که بازاریاب های آنلاین حتی اگر20 درصد سهم از این بازار بزرگ بگیرند، همچنان سهم کوچکی در اختیار خواهند داشت. اما آنچه که کارگزاری ها و نمایندگی های سنتی را می ترساند، از دست دادن سهم بیمه های اجباری، به ویژه بیمه شخص ثالث است که سهم بزرگی از کل بازار بیمه کشور دارد.

وی تاکید کرد که نمایندگی ها با توجه به سهمی که اسنپ از بازار خدمات تاکسی رانی گرفته و با «این همان پنداری» دچار ترس از دست رفتن بازارشان شده اند، در حالی که ساختار بازار بیمه  از اساس با تاکسی رانی متفاوت است و این ترس بی دلیل است.

منتظری با بیان اینکه در پی لابی های انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران، این شرکت بیمه گر در نامه ای خطاب به «بیمه بازار» دستور حذف فروش بیمه های این شرکت را صادر کرده است، افزود: این درحالی است که انتظار می رود شرکت های بیمه گر افزایش سهم بازار و سود و رضایت مشتریان شان را در اولویت قرار دهند که در این مورد، اقدام بیمه ایران در تضاد با منافع خود این شرکت قرار می گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که بیمه مرکزی همواره با درک ضرورت ورود فناوری به صنعت بیمه، از بازاریابی آنلاین و الکترونیکی شدن این صنعت حمایت کرده است.

منتظری درباره برخورد بیمه بازار با اتفاقات اخیر نیز گفت: همکاری شرکت های بیمه گر با شرکت های آنلاین، یک همکاری اختیاری است و از این نظر تصمیم با خود آنهاست ولی با توجه به استقبال بالای مشتریان از خرید اینترنتی بیمه، قطعا عدم همکاری هریک از شرکت های بیمه با بازاریاب های آنلاین باعث کاهش سهم از بازار شرکت بیمه خواهد شد


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :