آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 241354
تاریخ انتشار : 17 تیر 1397 11:27
تعداد بازدید : 890

وزیر ارتباطات وعده داد: توقف کامل پیامک های تبلیغاتی تا آخر شهریور

یکی از معضلات مهم مشترکان تلفن همراه در ایران پیامک های تبلیغاتی مزاحم است که حالا قرار شده با مصوبه کمسیون تنظیم مقررات و پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این روند متوقف شود.

ایبِنا - مشترکان تلفن همراه در ایران سال ها است که به صورت روزانه میزبان ده ها و حتی در برخی موارد صدها پیامک تبلیغاتی مزاحم و غیر کاربردی از سوی پنل های ارسال پیامک انبوه هستند که باعث شده تا آسایش کاربران از بین برود و موضوع پیامک های مزاحم همواره یک معضل حل نشده در حوزه ارتباطات باشد.
یکی از مواردی که در اولین روزهای فعالیت آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلید خورد، بحث مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم و ساماندهی بستر پیامک در کشور برای استفاده منطقی توسط کسب و کارها بود که همچنان روند آن در حال پیگیری است.
بسیاری از کارشناسان حوزه مخابرات کشور معتقد هستند که با توجه به اقبال گسترده کسب و کارهای سنتی و حتی آنلاین نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی و افزایش قارچ گونه سرویس های VAS، پیامک های انبوه درآمد گسترده ای برای اپراتورها و شبکه ارتباطات کشور دارد و همین مسئله باعث می شود تا اگر قرار باشد تا مدل های جدیدی نیز تعریف شود در این مدل کسب و کارها هزینه بیشتری را برای هر پیامک به منظور جلب رضایت کاربر از طریق کسب درآمد از مشاهده پیامک بپردازند و در عین حال سرویس های VAS همچون حال و گذشته تعداد زیادی پیامک برای دریافت خدمات محتوایی از جمله پیامک های مسابقه ای، پیامک های فال و.... به سوی جامعه هدف شلیک کنند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیامک های تبلیغاتی به ایبِنا  گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به دستورات ارائه شده به  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای کنترل وضعیت پیامک های تبلیغاتی تلاش زیادی کرده چرا که این پیامک ها برای بخش عمده ای از مردم مشکلاتی را ایجاد کرده؛ در حال حاضر دستاوردهای مناسبی در حوزه مبارزه با پیامک های تبلیغاتی مزاحم حاصل شده اما تا نقطه مطلوب و رفع مشکل به صورت ریشه ای فاصله باقی مانده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به اینکه کانال های تبلیغات خدمات و کسب و کارها در ایران به چند دسته تقسیم می شود و در عین حال بسیاری از کسب و کارها با توجه به هزینه‎ بالای تبلیغات در صدا و سیما و تبلیغات محیطی نمی توانند از این تبلیغات برخوردار شوند، تبلیغات پیامکی با توجه به تعداد بالای مخاطب بستر مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهای سالم است اما باید به نحوی سازمان دهی شود که مشروط به رضایت مشترک باشد.
وی افزود: بر اساس مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیامک ها به ۶ دسته تقسیم بندی شده که از جمله آنها می توان به پیامک های تراکنشی، پیامک های تبلیغاتی، پیامک های محتوایی پرداخت که هر کدام قوانین مخصوص خود را دارد و فعالان این حوزه با در نظرداشتن رضایت مشترک می توانند نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی با محتوای مناسب اقدام کنند.
آذری جهرمی تاکید کرد: شرط ارسال پیامک برای کاربران رضایت مشترک تلفن همراه خواهد بود و بر همین اساس نیز سامانه ای برای مدیریت پیامک ها توسط مشترکان تلفن همراه توسط اپراتورهای تلفن همراه ایجاد شده که هر فرد کارتابل مخصوص خود را برای دریافت پیامک ها دارد و در آن می تواند عدم دریافت یا نوع پیامک های دریافتی را انتخاب کند.
وزیر ارتباطات گفت: تلاش مجموعه وزارت ارتباطات توقف فعالیت بازار پیامک های تبلیغاتی مزاحم تا پایان شهریور ماه سال جاری است تا بزودی پیامک های سیاه حذف و جای خود را به پیامک های سفید با رضایت مشترک دهد که منافعی را برای مشتری به دنبال دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :