آینده گوشی های هوشمند در دست جوانان
برند آنر _ برند مستقل گوشی هوشمند که متعلق به گروه هواوی است _ قصد دارد به زودی به یکی از سه برند برتر موبایل دنیا تبدیل شود.
فناوران - به گزارش IDC، شرکت بین المللی داده ها، 1/5 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2017 در جهان فروخته شده که این رقم 1/7 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است درحالیکه پیش بینی می شود این رقم تنها 1/4 درصد رشد در سال 2018 داشته باشد.
در نیمه سال 2014، پنج برند گوشی هوشمند روی هم رفته کمتر از نیمی از بازار فروش را در اختیار داشتند و امسال این رقم به 60 درصد افزایش یافته است. در این محیط رقابتی سخت، آنر اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد در 5 سال آینده به یکی از سه برند برتر جهان تبدیل شود. آنر در فاصله ماه های ژانویه و نوامبر سال 2017 یک رکورد دیگر ثبت کرد و به گزارش موسسه تحقیات بازار سینو، هم در بخش فروش و هم در بحث درآمد به صدر بازار گوشی های هوشمند در بازار چین رسید و برای مثال سری آنر ایکس، پرچمدار گوشی های آنر، تنها 40 میلیون تک فروشی به ثبت رساند و در چین 600 میلیون دلار فروش در یک روز داشت.
آنر موفقيت خود را مدیون استراتژی ساده ای است: ارایه گوشی های هوشمند منطبق با آخرین تکنولوژی های روز و با قیمت بی نظیر که به خاطر طراحی پیشرفته و خاص با مشتریان به صورت مستقیم ارتباط برقرار می کند.برای رسیدن به این اهداف، آنر از طراحان، کارشناسان و شرکای صنعتی مختلفی کمک گرفت تا بتواند محصولات خلاقانه و جدیدی ایجاد کند و برای مثال بر بازار بازی های موبایلی تمرکز کرد و با این کار توانست با ارایه تکنولوژی جدید جی پی یو توربو (GPU Turbo)، در بازار بازی های موبایلی تمامی رقبای اندرویدی را پشت سر بگذارد و با کاهش 30 درصدی مصرف و بهبود 60 درصدی پردازش گرافیکی، حتی آیفون ایکس را در زمینه استفاده از گوشی هوشمند برای انواع بازی شکست دهد.
استراتژی برند دوگانه آنر_هوآوی، نقش پررنگی در ایجاد جدیدترین فناوری های مقرون به صرفه و قابل دسترس داشته است که به آنر اجازه می دهد از منابع غنی هوآوی و تکنولوژی های بکار رفته در آن کمک بگیرد.
تمایز عمده آنر در بازار فروش، یعنی تمرکز آن بر نسل جوان، متضمن موفقیت هر دو برند است و قطعا آنر تا رسیدن به هدفی که در پیش دارد یعنی تبدیل شدن به یکی از سه برند برتر جهان تا سال 2020 راه زیادی در پیش ندارد.