آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 242177
تاریخ انتشار : 7 مرداد 1397 1:46
تعداد بازدید : 946

گام‎های عملی و نوین شرکت «پارس»

همان‎گونه که در شماره پیشین نوشتیم؛ شرکت پشتیبانی افزار‎های رایانه‎ای سداد که به اختصار «پارس» نامیده می‎شود، به عنوان یکی از شرکت‎های گروه داده ورزی سداد از سال 1393 تاسیس و به صورت مستقل شروع به فعالیت کرده است.

علاوه بر فعالیت‏‎های عمده شرکت «پارس» که در شماره پیشین بدان اشاره شد، هم اینک به تشریح جایگاه برجسته این شرکت در سطح کشور، خدمات و محصولات آن پرداخته می‎شود:
شرکت «پارس» با دارا بودن بالغ بر 700 نفر نیروی متعهد و متخصص در 30 دفتر نمایندگی مستقر در مراکز استان‎ها و 6 دفتر در استان تهران، 119 حوزه‎ فعالیت در اقصی نقاط کشور را سازماندهی کرده است.
این شبکه گسترده مطمئن، ارایه خدمات و پشتیبانی از کلیه محصولات فناوری اطلاعات اعم از انواع سخت‎افزار، نرم‎افزار، شبکه، امنیت، برق و UPS و مخابرات در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.
این توان‎مندی و پوشش فراگیر و پشتیبانی سریع و هوشمند موجب شده است که بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک ایران؛ کلیه امور پشتیبانی از تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات خود را به این شرکت واگذار کند. 
در این راستا تمامی خدمات پشتیبانی بیش از 3500 شعبه بانک ملی سراسر ایران توسط شرکت «پارس» انجام می‎شود. لذا این شرکت همگام با حرکت روبه رشد بانکداری الکترونیکی ماموریت‎های خویش را با موفقیت به انجام می‎رساند.

 بیایید پارس را بهتر بشناسیم:
از مهم‎ترین فعالیت‎هایی که متضمن پویایی شرکت «پارس» است به این نکات می توان اشاره کرد:
برنامه‎ریزی و ارایه طرح‎های اجرایی و توسعه‏ای در رابطه با اهداف مورد انتظار واحدهای فنی و عملیاتی و ... در شرکت شامل:
1-برنامه‎ریزی و اجرایی شدن ایجاد زیرساخت واحد تولید تجهیزات سخت‎افزاری مورد نیاز پروژه‎ها از جمله تولید انواع کامپیوترها، پرینترها و ملزومات مصرفی مانند کارتریج، ریبون و .....
2- برنامه‎ریزی و اجرای پروژه‎های توسعه‎ای شامل خدمات در حوزه ATM،VTM،ALL in One و سایر تجهیزات HighTech (های تک)
3- برنامه‎ریزی و اجرای پروژه استاندارد سازی، توان‎مندسازی و پرورش نیروی انسانی متخصص و با مهارت در شرکت
4- طراحی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و استانداردسازی نیروی انسانی، تجهیزات، سطح خدمات، هزینه‎ها، بودجه ریزی و .....
5- برآورد و تامین سیستم‎های نرم‎افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و راهبری و نظارت بر اجرا و عملیاتی شدن آنها در سطح کشور.
شرکت پارس در قامت یک شرکت پویا و پیشرو با پوشش فراگیر و پشتیبانی هوشمند و سریع، در جایگاه پشتیبان پر توان بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین شبکه بانکی کشور به انجام کلیه ماموریت‎ها، همگام با حرکت روبه رشد بانکداری الکترونیکی گام برمی‎دارد.
با توجه به گسترش و روند رو به رشد فعالیت‎ها در حوزه بانکداری و لزوم پشتیبانی از مشتریان و رفع خطاهای کلیه سامانه‎های بانکی جدید، واحد امور مشتریان این شرکت پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان در هفت روز هفته و تعطیلات رسمی را بر عهده دارد.
پشتیبانی از سامانه‎های جدید الکترونیکی از جمله سامانه «بام»،  و سامانه «60» و پیام رسان ایرانی «بله» که از سامانه‎های پرکاربرد جدید بانک ملی هستند، توسط کارشناسان این شرکت به انجام می‎رسد.
سامانه‎های اوراق گواهی مسکن، سکه و کارمزد، سامانه‎های جدید مورد استفاده در شعب بانک ملی هستند که کلیه امور پشتیبانی آن از راهنمایی کاربردی تا رفع مغایرت، رفع اشکالات سیستمی و هماهنگی با برنامه‎نویسان و همچنین پشتیبانی از سیستم حسابداری متمرکز، سیستم صیاد(صدور دسته چک)، سیستم چکاوک (رفع سوء اثر و استعلام چک) و سیستم سیبا تحت وب ادارات بانک ملی ایران توسط کارشناسان زبده و آموزش دیده این شرکت به انجام می‎رسد. 

 آیا می‎دانید که پارس یک شرکت موفق IT در زمینه بانکداری است؟
از آنجاییکه بر اساس استانداردهای Cisco ساختار شبکه داخلی ادارات امور بانک ملی ایران بازنگری شده و طرح‎های جدید در حال نصب و پیاده‎سازی 
است. 
لذا با خدمات پشتیبانی این شرکت در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی داخلی شعب(Lan)، پشتیبانی از شبکه Wan بانک ملی نیز در حال اجرا است که شامل:
• تهیه مستندات فیزیکی و منطقی شبکه و سرویس های موجود.
• تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بر اساس پراکندگی جغرافیایی.
• سرویس دوره ای از تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه Wan.
• پیکربندی و تنظیم تعمیرات بر اساس درخواستهای بانکی.
• تعمیرات سخت افزار.
• پیگیری رفع خرابی خطوط ارتباط شرکت مخابرات و افزایش و کاهش پهنای باند و پیکربندی‎های لازم.
• برقراری هرگونه ارتباط مخابراتی جهت شعبه و گیشه ها.
• مانیتورینگ شعبه بانک (NOC).
همچنین این شرکت خدمات پشتیبانی از تمام فعالیت های مربوط به شبکه ساختار یافته، تعمیرات Passive و Active و امنیت شبکه بانک ملی ایران را برعهده دارد
و این شرکت با قدرت گام بر می‎دارد.
مطالعه و امکان سنجی و بررسی نیازمندی‎ها در زیرساخت و تجهیزات شبکه، اجرای سیاست های کلان مدیریت شبکه و اینترنت با حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویس ها در سطح شبکه و دسترسی به منابع مختلف و مدیریت کاربران و پهنای باند از اهم وظایف این شرکت است.
مدیریت شبکه شرکت پارس با اتکا به مکانیزم مانیتورینگ و تهیه گزارش و قضاوت در تغییرات ایجاد شده با استفاده از روش‎های اولیه ردیابی و اصلاح خطای سرویس‎های شبکه در راستای  افزایش  بهره وری گام بر می‎دارد. 
گروه NOC این شرکت عملیات مانیتورینگ شبکه  WAN بانک ملی و تجهیزاتی که اهمیت حیاتی در ارایه سرویس‎های بلادرنگ در مجموعه دارند را پایش و مدیریت می‎کند.
واحد امنیت شبکه شرکت پارس با هدف توسعه سرفصل‎های ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتقای سطح امنیت در شرکت پارس و ادارات و شعب بانک ملی ایران اقدامات وسیعی را به انجام می رساند.
گفتنی است با توجه به اینکه حملات سایبری روز به روز پیچیده‎تر شده و با شرایط موجود جهانی که احتمال رخدادهای سایبری در سازمان‎های مهم کشور را متصور می‎سازد، شرکت پارس سعی در به روز نگه داشتن سطح دانش کارشناسان در این زمینه داشته تا از این طریق وظیفه خود را در راستای بهبود و ارتقای کیفیت پشتیبانی سرویس های بانک ملی را انجام رساند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :