علاوه بر فعالیتهای عمده شرکت «پارس» که در شماره پیشین بدان اشاره شد، هم اینک به تشریح جایگاه برجسته این شرکت در سطح کشور، خدمات و محصولات آن پرداخته میشود:
شرکت «پارس» با دارا بودن بالغ بر 700 نفر نیروی متعهد و متخصص در 30 دفتر نمایندگی مستقر در مراکز استانها و 6 دفتر در استان تهران، 119 حوزه فعالیت در اقصی نقاط کشور را سازماندهی کرده است.
این شبکه گسترده مطمئن، ارایه خدمات و پشتیبانی از کلیه محصولات فناوری اطلاعات اعم از انواع سختافزار، نرمافزار، شبکه، امنیت، برق و UPS و مخابرات در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.
این توانمندی و پوشش فراگیر و پشتیبانی سریع و هوشمند موجب شده است که بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک ایران؛ کلیه امور پشتیبانی از تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات خود را به این شرکت واگذار کند.
در این راستا تمامی خدمات پشتیبانی بیش از 3500 شعبه بانک ملی سراسر ایران توسط شرکت «پارس» انجام میشود. لذا این شرکت همگام با حرکت روبه رشد بانکداری الکترونیکی ماموریتهای خویش را با موفقیت به انجام میرساند.
بیایید پارس را بهتر بشناسیم:
از مهمترین فعالیتهایی که متضمن پویایی شرکت «پارس» است به این نکات می توان اشاره کرد:
برنامهریزی و ارایه طرحهای اجرایی و توسعهای در رابطه با اهداف مورد انتظار واحدهای فنی و عملیاتی و ... در شرکت شامل:
1-برنامهریزی و اجرایی شدن ایجاد زیرساخت واحد تولید تجهیزات سختافزاری مورد نیاز پروژهها از جمله تولید انواع کامپیوترها، پرینترها و ملزومات مصرفی مانند کارتریج، ریبون و .....
2- برنامهریزی و اجرای پروژههای توسعهای شامل خدمات در حوزه ATM،VTM،ALL in One و سایر تجهیزات HighTech (های تک)
3- برنامهریزی و اجرای پروژه استاندارد سازی، توانمندسازی و پرورش نیروی انسانی متخصص و با مهارت در شرکت
4- طراحی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و استانداردسازی نیروی انسانی، تجهیزات، سطح خدمات، هزینهها، بودجه ریزی و .....
5- برآورد و تامین سیستمهای نرمافزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و راهبری و نظارت بر اجرا و عملیاتی شدن آنها در سطح کشور.
شرکت پارس در قامت یک شرکت پویا و پیشرو با پوشش فراگیر و پشتیبانی هوشمند و سریع، در جایگاه پشتیبان پر توان بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین شبکه بانکی کشور به انجام کلیه ماموریتها، همگام با حرکت روبه رشد بانکداری الکترونیکی گام برمیدارد.
با توجه به گسترش و روند رو به رشد فعالیتها در حوزه بانکداری و لزوم پشتیبانی از مشتریان و رفع خطاهای کلیه سامانههای بانکی جدید، واحد امور مشتریان این شرکت پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان در هفت روز هفته و تعطیلات رسمی را بر عهده دارد.
پشتیبانی از سامانههای جدید الکترونیکی از جمله سامانه «بام»، و سامانه «60» و پیام رسان ایرانی «بله» که از سامانههای پرکاربرد جدید بانک ملی هستند، توسط کارشناسان این شرکت به انجام میرسد.
سامانههای اوراق گواهی مسکن، سکه و کارمزد، سامانههای جدید مورد استفاده در شعب بانک ملی هستند که کلیه امور پشتیبانی آن از راهنمایی کاربردی تا رفع مغایرت، رفع اشکالات سیستمی و هماهنگی با برنامهنویسان و همچنین پشتیبانی از سیستم حسابداری متمرکز، سیستم صیاد(صدور دسته چک)، سیستم چکاوک (رفع سوء اثر و استعلام چک) و سیستم سیبا تحت وب ادارات بانک ملی ایران توسط کارشناسان زبده و آموزش دیده این شرکت به انجام میرسد.
آیا میدانید که پارس یک شرکت موفق IT در زمینه بانکداری است؟
از آنجاییکه بر اساس استانداردهای Cisco ساختار شبکه داخلی ادارات امور بانک ملی ایران بازنگری شده و طرحهای جدید در حال نصب و پیادهسازی
است.
لذا با خدمات پشتیبانی این شرکت در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی داخلی شعب(Lan)، پشتیبانی از شبکه Wan بانک ملی نیز در حال اجرا است که شامل:
• تهیه مستندات فیزیکی و منطقی شبکه و سرویس های موجود.
• تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بر اساس پراکندگی جغرافیایی.
• سرویس دوره ای از تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه Wan.
• پیکربندی و تنظیم تعمیرات بر اساس درخواستهای بانکی.
• تعمیرات سخت افزار.
• پیگیری رفع خرابی خطوط ارتباط شرکت مخابرات و افزایش و کاهش پهنای باند و پیکربندیهای لازم.
• برقراری هرگونه ارتباط مخابراتی جهت شعبه و گیشه ها.
• مانیتورینگ شعبه بانک (NOC).
همچنین این شرکت خدمات پشتیبانی از تمام فعالیت های مربوط به شبکه ساختار یافته، تعمیرات Passive و Active و امنیت شبکه بانک ملی ایران را برعهده دارد
و این شرکت با قدرت گام بر میدارد.
مطالعه و امکان سنجی و بررسی نیازمندیها در زیرساخت و تجهیزات شبکه، اجرای سیاست های کلان مدیریت شبکه و اینترنت با حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویس ها در سطح شبکه و دسترسی به منابع مختلف و مدیریت کاربران و پهنای باند از اهم وظایف این شرکت است.
مدیریت شبکه شرکت پارس با اتکا به مکانیزم مانیتورینگ و تهیه گزارش و قضاوت در تغییرات ایجاد شده با استفاده از روشهای اولیه ردیابی و اصلاح خطای سرویسهای شبکه در راستای افزایش بهره وری گام بر میدارد.
گروه NOC این شرکت عملیات مانیتورینگ شبکه WAN بانک ملی و تجهیزاتی که اهمیت حیاتی در ارایه سرویسهای بلادرنگ در مجموعه دارند را پایش و مدیریت میکند.
واحد امنیت شبکه شرکت پارس با هدف توسعه سرفصلهای ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتقای سطح امنیت در شرکت پارس و ادارات و شعب بانک ملی ایران اقدامات وسیعی را به انجام می رساند.
گفتنی است با توجه به اینکه حملات سایبری روز به روز پیچیدهتر شده و با شرایط موجود جهانی که احتمال رخدادهای سایبری در سازمانهای مهم کشور را متصور میسازد، شرکت پارس سعی در به روز نگه داشتن سطح دانش کارشناسان در این زمینه داشته تا از این طریق وظیفه خود را در راستای بهبود و ارتقای کیفیت پشتیبانی سرویس های بانک ملی را انجام رساند.