آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 242340
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1397 5:1
تعداد بازدید : 772

بررسی وضعیت شرکت‌های واردکننده محصولات کامپیوتری

غنیمی فرد: کالاهای سخت‎افزاری به زودی شناسنامه دار می‎شوند

از ابتدای سال که نرخ دلار دچار نوسان شد، شرکت‎های حوزه فاوا به خصوص سخت افزاری‎ها با مشکلات عدیده‎ای از جمله ثبت سفارش کالا، نحوه تخصیص ارز دولتی، ترخیص کالا از گمرکات و غیره مواجه شدند، تا جایی که بسیاری از شرکت های بزرگ IT که در واقع آبروی صنف هستند، اکنون دچار ضرر و زیان‎های هنگفت شده و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‎اند.
ایجاد شود، افرادی که درست کار می کنند، حمایت می‎شوند. این خواسته دولت هم است.

 تعامل با تشکل‎های صنفی
غنیمی فرد همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‎های کمیسیون سخت‎افزار در این دوره تعامل با تمام تشکل های صنفی است، گفت: رویکردمان این است که همه اعضای کمیسیون با تمام تشکل‎های صنفی ارتباطی مثبت و سازنده داشته باشیند. مثلا راجع به این فساد با یکی از تشکل‎هایی که ارتباط سازنده داریم، سندیکای تولیدکنندگان رایانه است. 

 شناسنامه دار کردن کالاهای IT
عضو کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در خصوص شناسنامه دار کردن کالاهای سخت‎افزاری،  گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که اکنون در کمیسیون انجام می‎شود، شناسنامه‎دار کردن کالاهای سخت‎افزاری است.یعنی جدولی تهیه خواهد شد که اطلاعات شرکت‎ها در آن ارایه خواهد شد. وی افزود: اکنون  79 رشته مرتبط با سخت افزار شناسایی شده است. شرکت‎ها طبقه بندی می‎شوند و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
غنیمی فرد با بیان اینکه این شرکت‎ها تماما فعالیت سخت‎افزاری دارند، گفت: شرکت های این لیست یا تولیدکننده و واردکننده محصولات سخت‎افزاری هستند.

 جای خالی سخت‎افزاری‎ها در الکامپ
مدیرعامل شرکت نقش همچنین با بیان اینکه امسال به دلیل مشکلات اقتصادی در نمایشگاه الکامکپ حضور نداشتیم، گفت: هر سالی که احساس نیاز کردیم، در نمایشگاه الکامپ شرکت کردیم.
آن سالی که در الکامپ شرکت کردیم 30 نفر پرسنل داشتیم، درحالی که اکنون تعداد پرسنل شرکت کمتر از 15 نفر است. اگر کالایی برای فروش نداشته باشیم چاره‎ای جز کاهش تعداد پرسنل و هزینه ها نداریم.
وی افزود: در عین حال، حضور سخت‎افزاری در الکامپ عمدتا  به نحوه محاسبه اری غرفه‎ها برمی‎گردد. اگر ما چند نوبت شرکت کردیم ،هزینه ارزی را شرکت مادر پرداخت کرد. وی افزود:  مشکل دیگر این است که الکامپ از لحاظ کیفیت با نمایشگاه‎های تراز اول دنیا خیلی فاصله دارد. ضمن  اینکه تبلیغات در فضای مجازی نیاز به حضور در نمایشگاه‎ها را برای شرکت‎ها کم کرده است. وی تصریح کرد:  الکامپ نمایشگاهی عمومی است و مردم برای تفریح می‎روند در حالیکه شرکت‎ها برای 4 روز نمایشگاه خیلی هزینه می‎کنند و می‎خواهند بازدیدکنندگان تخصصی بیایند. بنابراین اثر بخشی زیادی ندارد و اجازه فروش هم نداریم. غنیمی فرد گفت: باید بحث رجیستر به طور دقیق صورت گیرد و مشخص شود که بازدیدکننده به چه دلیل به نمایشگاه آمده‎اند.
وی افزود: باید بخشی از نمایشگاه الکامپ به فروش اختصاص یابد. باید کمیته اجرایی بعد از نمایشگاه هم فعال باشد و برنامه ریزی ها را جلو ببرد. نباید تعطیل شود. اگر هم سال بعد تغییر کرد باید کارها تحویل اعضای جدید کمیته داده شود. در واقع هنوز نحوه مدیریت الکامپ ایده آل نیست. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :