آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 253137
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1397 11:53
تعداد بازدید : 195

رونمایی از خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد

سرویس های الکترونیکی ویژه شروع کسب و کار راه اندازی شد

الکترونیکی در راستای شروع کسب و کار و ثبت مالکیت مابین اداره ثبت و امور مالیاتی راه اندازی شد.
undefined
فناوران- احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با ارایه گزارشی از عملکرد ۱۰ ساله از این سازمان گفت: در بازه زمانی سال​های ۸۸ تا ۹۷، حدود ۵۳۰ میلیون خدمت به مردم ارایه شده است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سال ۱۳۸۸ حدود ۲۷ میلیون و در سال ۹۷ بالغ بر ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارایه شده است که نشان از رشد ۱۶۰ درصدی به معنای عام است.
تویسرکانی درباره حجم خدمات الکترونیکی گفت: ۹۹ درصد از خدمات از طریق سیستم​های الکترونیکی ارایه می​شود و این در حالی است که در سال ۸۸ هیچ خدمتی از طریق سیستم​های الکترونیکی انجام نمی​شد.
وی درباره حوزه املاک و کاداستر اراضی شهری و حومه گفت: ۹۸ درصد از حوزه شهری انجام شده و امروز به شکل عملیاتی شده است و بالغ بر ۲۲ میلیون سند مالکیت در سیستم کاراکتر صادر شده است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه درباره وصول مطالبات بانک​ها گفت: طی بازه زمانی ده ساله ۳۷۶ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک​ها را سازمان ثبت وصول کرده است. همچنین در حوزه اقدامات تحولی در قالب برنامه​ریزی​های سالانه ۳۵۴۶ برنامه عملیاتی را در قالب برنامه سالانه تصویب و اجرا کردیم تا سازمان ثبت در همه بخش​ها متحول شود.
وی درباره طرح کاداستر گفت: در بافت مسکونی روستایی ۳۱ درصد، در بافت اراضی زراعی ۳ درصد کاداستر اراضی منابع ۱۸ درصد پیشرفت داشتیم.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز کشور به شبکه​ای مجهز است که ۱۴۴ ایستگاه ماهواره​ای دارد و قریب به ۲ هزار گیرنده متحرک در زمینه انجام کاداستر در حال فعالیت هستند.
تویسرکانی ادامه داد: در این 10 سال سازمان ثبت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و به خزانه دولت واریز کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در بازه زمانی 10 ساله ۸۸ تا ۹۷، تعداد ۴۱ هزار و ۵۵ اختراع در کشور به ثبت رسیده و ۱۶۴ هزار و ۳۱۷ برند یا علامت تجاری ثبت شده است.
تویسرکانی گفت: در این بازه زمانی ۳۹ هزار و ۱۲۵ علامت تجاری بین​المللی توسط صاحبان علامت یا مراکز تجاری شرکت​ها به ثبت رسیده که نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد.
تویسرکانی ادامه داد: در حوزه فناوری اقدامات بسیار گسترده​ای صورت گرفته و امروز از بروکراسی سنتی به روش​های مدرن ارتقا پیدا کردیم، همچنین امکان ارتباط سرویس اطلاع​رسانی فعالیت شرکت​ها و تمامی اطلاعات مربوط به شرکت​های تجاری به لحظه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می​گیرد و این سرویس الکترونیکی امروز به بهره​برداری می​رسد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: ما تا می​توانیم ثبت شرکت​ها را به سرعت انجام می​دهیم ولی قوانین متعددی که کاملا روشن است دستگاه​ها را به نظارت بر فعالیت این شرکت​ها مکلف کرده است. طبق مستندات سازمان امور مالیاتی به موجب قانون بعد از ثبت شرکت وظیفه نظارت بر فعالیت اقتصادی آن​ها را بر عهده دارد و قانونگذار امکان توقف شرکت​ها را برای سازمان امور مالیاتی فراهم کرده است که نشان می​دهد نظارت بر فعالیت​های کشور ساز و کار قانونی دارد.
وی افزود: لیکن شرکتی ثبت می​شود و تسهیلات می​گیرد و بعد می​گویند شرکتی وجود ندارد که لازم است مطابق سازوکارهای قانونی حتما نظارت کنند تا سازمان متخلف شناسایی شود.
تویسرکانی گفت: همچنین بانک مرکزی و سایر بانک​ها به موجب قانون وظیفه اعتبارسنجی شرکت​ها، اعطای تسهیلات، ایجاد و سازماندهی حساب​های بانکی شرکت​ها و وظیفه نظارتی را برعهده دارند از سویی وزارت صنعت و معدن و تجارت، نیروی انتظامی، سازمان بورس، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و ... به موجب قانون وظیفه​های مشخصی برای نظارت بر کار شرکت​ها دارند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: از سازمان​های مرتبط انتظار داریم اگر یک شرکتی از فعالیت خود عدول کرد حتما توسط آن​ها بررسی شود و به سمت قانونمند شدن امور اقتصادی پیش برویم و شاهد تخلفات اینچنینی نباشیم.
وی در پاسخ به اینکه برخی از سازمان​ها با انجام طرح کاداستر همکاری نکرده​اند، گفت: برخی از دستگاه​ها اظهار می​کنند منابع ندارند و به تکالیف خود در ماده 9 عمل نکرده​اند، به این دلیل ما در رابطه با اراضی ملی در اجرای طرح کاداستر عقب ماندگی داریم که امید است با پیگیری​های انجام شده این موضوع نیز برطرف شود.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره شناسایی اموال مفسدین اقتصادی مثل وحید مظلومین گفت: بعد از دستگیری اسامی آن​ها به سازمان ثبت داده شد و با سیستم​های ایجاد شده و به صورت لحظه​ای لیست اموال آن​ها به دستگاه قضایی اعلام می​شود و این لیست شامل اموالی است که ثبت شده و از کانال قانونی نقل و انتقال پیدا کرده است.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل سیستم​هایی که در سازمان ثبت ایجاد کردیم گاهی روزانه بیش از 10 هزار استعلام از سازمان ثبت صورت می​گیرد و در واقع معنی شفافیت در زمینه اقتصادی نیز همین است.
در این مراسم علاوه بر راه​اند​ازی سرویس​های الکترونیکی در راستای شروع کسب و کار و ثبت مالکیت مابین اداره ثبت و امور مالیاتی، پورتال جدید سازمان ثبت اسناد نیز راه​اندازی شد و پروژه​های استانی و بهره​برداری از ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک در استان کهکیلویه و بویر احمد و ثبت اسناد و املاک ناحیه یک یاسوج مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین پروژه​هایی در استان گلستان، چهار محال و بختیاری، شهرستان شهر کرد، استان هرمزگان (اداره ثبت اسناد واملاک پارسیان)، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فراهان در استان مرکزی به بهره​برداری رسید. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :