آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 253515
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1397 12:4
تعداد بازدید : 86

سرپرست سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

جای خالی «برند» در اقتصاد ایران

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در 40 سال اخیر سه هزار و 500 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم اما 10 نشان تجاری (برند) پرقدرت نداریم که به پشتوانه خود، نام ایران را به عنوان کشوری که تکنولوژی دارد معرفی کنند.
undefined
ایرنا - محمدرضا مودودی در نشستی که به مناسبت برگزاری دومین جایزه ملی نشان (برند) تجاری برتر ایران در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: اقتصادهای بزرگ زمانی شکوفا شدند که توانستند برندهای بزرگ را رشد 
بدهند.
وی ادامه داد: ما در کشورمان کالایی که همراه با برند خود، برند ایران را هم همراه کنند، بسیار کم است. ما حدود 10 هزار واحد صادرکننده داریم ولی کمتر از 500 واحد، صادرات بالای 10 میلیون دلار دارند.
وی اظهار داشت: از کل این 500 واحد صادراتی، فقط یک یا دو واحد صادراتی بالای یک میلیارد دلار دارند.
مودودی اضافه کرد: نزدیک به 20 هزار واردکننده در سال 96 داشتیم که 900 واردکننده بالای 10 میلیون دلار واردات کردند؛ بنابراین در بخش واردات نیز شاخص «برند» مورد توجه قرار نگرفته است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :