آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 253729
تاریخ انتشار : 6 اسفند 1397 11:12
تعداد بازدید : 111

عضو کمیسیون صنایع مجلس

ستاره مربع ها از طریق رسانه ملی جیب مردم را خالی می کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رسانه ملی در تبلیغات خود منافع مردم را در نظر گیرد، اما در حال حاضر با قرعه کشی های تلویزیونی از طریق مکانیزم کد دستوری USSD با استفاده از ستاره(*) مربع ها(#)، تنها جیب مردم خالی می شود.
undefined
خانه ملت - رمضانعلی سبحانی‌فر با انتقاد از قرعه‌کشی‌های تلویزیونی گفت: تبلیغات صدا و سیما در زمینه برگزاری مسابقات و قرعه کشی روی یک شرکت خاص واگذار شده است  و این شرکت تمامی تبلیغات برنامه‌های تلویزیونی را به دست گرفته و آگهی‌ها در رسانه ملی انحصاری شده است.
 نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس با بیان اینکه تبلیغات صدا و سیما بیش از اندازه شده، افزود: حرکت سازمان یافته‌ای در بخش تبلیغات این سازمان شکل گرفته که همانند و شبیه بخت آزمایی‌های قدیم در تلویزیون اجرا می‌شود و این عملکرد برای سازمان صدا و سیما مناسب نیست.
وی گفت: صدا و سیما رسانه ملی است و باید در تبلیغات خود منافع مردم را نیز در نظر گیرد در حال حاضر و در شرایط نابسامان کنونی اقتصاد، با قرعه‌کشی‌های تلویزیونی از طریق مکانیزم کد دستوری USSD با استفاده از ستاره(*) مربع‌ها(#)،  تنها جیب مردم خالی می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید بر قرعه‌کشی‌های تلویزیونی نظارت دقیق صورت گیرد، گفت: صدا و سیما باید از شیوه‌های علمی و به روز دنیا، برای تبلیغات استفاده کند و با نظارت دقیق، به قرعه‌کشی‌ها سامان دهد. سبحانی‌فر با بیان اینکه شیوه‌ تبلیغات در رسانه ملی نیازمند تغییر است، ادامه داد: صدا و سیما نباید تمام برنامه‌های خود را در قرعه‌کشی‌های تلویزیونی متمرکز کند و این روند را در تمام برنامه‌های آموزشی، اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی و ورزشی به کار برد؛ تکرار عبارت ستاره مربع‌ها مردم را خسته کرده است.
وی گفت: اپراتورها دم از هزینه‌های بالا می‌زنند و افزایش هزینه‌ها را عامل گرانی بسته‌های اینترنتی می‌دانند در حالیکه اگر اپراتورها از تبلیغات در صداوسیما صرف نظر کنند می‌توانند بسیاری از هزینه‌ها را کنترل کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اپراتورهای همراه نیازی به تبلیغات متعدد در رسانه ملی ندارد و در صورتی که خدمات مناسب ارائه دهند مردم به سوی این اپراتورها جذب می‌شوند. بهتر است اپراتورها به جای هزینه‌های هنگفتی که صرف تبلیغات در صدا و سیما می‌کنند از این اعتبارات برای استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا بهره ببرند تا با کاهش هزینه‌ها، بسته‌های اینترنتی ارزان قیمتی را برای مردم فراهم و در اختیار آنها قرار دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :