کم فروشی اینترنت قابل تشخیص نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید تبلیغات باید به اندازه باشد چراکه هزینه آن موجب افزایش قیمت تمام شده اینترنت می شود و در صورتی که هزینه تبلیغات بخش بزرگی از قیمت تمام شده اینترنت را به خود اختصاص دهد، به جای جذب مشتری، از تعداد آنها می کاهد.
فناوران- حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی اینترنت، گفت: به زعم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اگرچه قیمت اینترنت برای سازمان ها و ادارات گران شده اما برای مصارف شخصی نسبت به گذشته افزایش چندانی نداشته است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درباره برخی گلایه های مردم درباره حجم بسته های اینترنت همراه، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بر نحوه ارایه خدمات شرکت های اپراتور اینترنت همراه نظارت داشته باشد، چراکه در صورت کم فروشی در این شرکت ها، مردم متوجه نمی شوند.
وی اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با نظارت بر عملکرد اپراتورهای ارایه کننده اینترنت می تواند اطلاعات دقیق و روشنی از وضعیت بسته های اینترنتی کسب کند و از کم فروشی و گران فروشی جلوگیری کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مردم کم فروشی در بسته های اینترنتی را به راحتی متوجه نمی شوند، مگر آنکه به صورت دقیق میزان استفاده از اینترنت خود را کنترل کنند به همین دلیل وظیفه دستگاه های نظارتی سنگین تر می شود تا از تضییع حق مردم جلوگیری کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برخی صحبت ها مبنی بر اینکه هزینه تبلیغات اپراتورهای ارایه کننده اینترنت همراه زیاد است، گفت: باید مشاهده کرد هزینه تبلیغات این شرکت ها چند درصد از حجم فروش آنها را به خود اختصاص می دهد. گرمابی ادامه داد: تبلیغات باید به اندازه باشد چراکه هزینه آن موجب افزایش قیمت تمام شده قیمت اینترنت می شود و در صورتیکه هزینه تبلیغات بخش بزرگی از قیمت تمام شده اینترنت را به خود اختصاص دهد، به جای جذب مشتری، از تعداد آنها می کاهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اگرچه تبلیغات یکی از ارکان تجارت است، اما میزان آن می تواند در ذهنیت مشتری تاثیر به سزایی داشته باشد.
منبع: خانه ملت