آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 264844
تاریخ انتشار : 14 دی 1398 11:54
تعداد بازدید : 3137

تغییر شکل بازار سفارش آنلاین غذا

پس از ادغام دو پلتفرم سفارش آنلاین غذا، یعنی چیلیوری و ریحون، حالا خبرها حکایت از خرید چیلیوری از سوی دیجی کالا و تعطیلی رقیب دیگر این بازار، یعنی چنگال دارد.
undefined

فناوران- بازار سفارش آنلاین غذا در نخستین روزهای سال 2020 میلادی به کلی تغییر شکل داده و این بازار حالا به طور کامل در دست دو غول رقیب است.
هفته اول دی ماه بود که چیلیوری و ریحون از ادغام خود خبر دادند و اعلام شد که از این پس فقط برند چیلیوری در بازار فعالیت خواهد کرد. چیلیوری از این ادغام هدف تبدیل شدن به بازیگر قدرتمند دوم این بازار را دنبال می کرد. اما چهارشنبه گذشته، ناگهان اعلام شد که دیجی کالا، چیلیوری را خریده و به طور مستقیم رقیب اسنپ فودی شده که سهم عمده بازار سفارش آنلاین غذا را در اختیار دارد.
از سوی دیگر، گفته می شود که «چنگال» نیز که بازیگر دیگر بازار سفارش آنلاین غذا بود، به دلیل خروج سرمایه گذار خارجی این استارتاپ، در سکوت تعطیل شده است. 
اگر هر دو این اتفاقات مطابق شنیده ها واقعیت داشته باشد، بازار سفارش آنلاین غذا کاملا دوقطبی شده و شاهد رقابت شدیدی از سوی گروه اسنپ و دیجی کالا بر سر تصاحب سهم بیشتر این بازار خواهیم بود.
البته هیچ کدام از شرکت های دیجی کالا، چیلیوری و چنگال تا لحظه نگارش این خبر، به طور رسمی درباره اخبار منتشر شده موضع گیری نکرده بودند.
چیلیوری در نشست خبری اعلام ادغام با ریحون، از برنامه ای 5 ساله برای تبدیل شدن به پلتفرم سفارش همه چیز خبر داده و اعلام کرده بود که در فاز اول، به خدمات ارسال کالاهای سوپرمارکتی و تندمصرف وارد خواهد شد.
حال مشخص نیست که در صورت ادغام این شرکت در دیجی کالا، آیا این سیاست دنبال خواهد شد و چیلیوری به بازوی ارسال کالای دیجی کالا تبدیل می شود یا صرفا تجربه چیلیوری در خدمت «دیجی فود» قرار خواهد گرفت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :