آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 265913
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1398 14:28
تعداد بازدید : 3129

برنامه ریزی اتاق ایران برای ارتقای سیستم های مدیریت کیفیت سازمانی

اتاق ایران ارتقای سیستم های مدیریت کیفیت را در دستورکار خود قرار داده و در راستای آن نشست بازنگری مدیریت در چهار محور دستاوردها، عملکرد فرآیندها، ارایه نتایج پایش و اندازه گیری شاخص ها و ارایه فرصت های بهبود سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه بر اساس ISO 9001 و HSE و ISO 26000 را برگزار کرد.
undefined

فناوران - در این راستا نشست بازنگری مدیریت با حضور دبیرکل، معاونان و مدیران به همت دفتر طرح و برنامه اتاق ایران و با هدف رسیدگی به وضعیت اتاق در چهار محور دستاوردها، عملکرد فرآیندها، ارایه نتایج پایش و اندازه گیری شاخص ها و ارایه فرصت های بهبود سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه برگزار شد. محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران اهداف اصلی اجرای سیستم های مدیریت کیفیت در اتاق را ایجاد محیطی منظم با بهره وری بالا عنوان کرد و گفت: ایجاد فرصت های توسعه، کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری، کمک به ارباب رجوع، بهبود خدمات، تقویت نظرات کارشناسی و کاهش شکایت ذی نفعان از جمله برنامه هایی هستند که به جد آنها را دنبال می کنیم.
او همچنین به قانون عضویت فراگیرپ رداخت و از بخش های مرتبط به این موضوع از جمله مرکز پژوهش های اتاق ایران خواست تجربه کشورهای مختلف به ویژه ترکیه و اتریش در این حوزه را مطالعه کنند و از تجربیات آنها در راستای اجرایی شدن این قانون بهره بگیرند.
به اعتقاد رمضانی باید زمینه را به گونه ای فراهم کنیم و سیستم خدمت رسانی به اعضای اتاق را به جایی برسانیم که عضویت فراگیر اتاق ها در حد مطلوبی انجام شود.
در ادامه علی چاغروند، مدیر طرح و برنامه اتاق ایران در این نشست دستاوردهای سازمانی را در راستای بهبود سیستم مدیریت کیفیت این گونه توصیف کرد: ایجاد فضای اشتراکی یکپارچه برای جلوگیری از ایجاد مستندات چندگانه و اقدامات سلیقه ای، تدوین سند استراتژی و ارتباط آن با خط مشی و سایر برنامه ها و پیوند آن با بودجه و ارزیابی ریسک های موجود در سازمان بر اساس سیستم HSE که خوشبختانه این موارد در سطح مطلوبی انجام شده اند.
وی در مورد ارایه فرصت های بهبود سیستم مدیریت کیفیت نیز به ایجاد ساختاری برای نقش آفرینی اتاق ایران در زمینه اصلاح و به روزرسانی قوانین و مقررات محیط کسب وکار نیز گفت: اتاق باید پایگاه اطلاعاتی از آخرین تغییرات قوانین و مقررات ایجاد کند تا بر اساس اولویت و نیاز بخش خصوصی در راستای اصلاح و تغییر آنها ایفای نقش کند. مدیر طرح و برنامه اتاق ایران ادامه داد: در این راستا یکپارچه سازی ارتباط با ذینفعان و ایجاد وحدت رویه در این حوزه در کنار تجمیع و به روزرسانی مجموعه دستورالعمل ها، احکام، نظام نامه، شیوه نامه و آیین نامه های مصوب اتاق ایران را نیز دنبال می کنیم.
منبع: اتاق ایران


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :