آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 266260
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1398 12:36
تعداد بازدید : 5114

همراه اول برترین شرکت ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی

مسوولیت اجتماعی در شرکت ها به زبان ساده، شامل انتظارات قانونی، اقتصادی، اخلاقی و اختیاری است که جامعه از سازمان های بزرگ دارند و از قضا در شرح خدمات، ماموریت ها و منافع مالی و کسب سود آنها، الزامی برای این امور نیست.
undefined

فناوران- البته این مفهوم صرفا به معنای انجام اقدامات خیرخواهانه و حمایت از خیریه ها نیست. بلکه مفاهیم پایه ای و گسترده ای نظیر توسعه پایدار، اقتصاد سبز، خیرخواهی شرکتی، شهروندی شرکتی و غیره را در بر می گیرد.
برای آنکه مروری بر ارزش مسوولیت اجتماعی در دنیا از منظر جوامع و رسانه ها داشته باشیم، در سال های اخیر نشریه فوربس نظر به اهمیت این موضوع خدمات شرکت های بزرگ در حوزه مسوولیت اجتماعی را رصد کرد و به این ترتیب گوگل، غول جستجوی اینترنت، همچنان در صدر این فهرست قرار گرفت. پس از آن، غول نرم افزار دنیا (مایکروسافت) و غول انیمیشن جهان (دیزنی) قرار دارد. شرکت اسباب بازی سازی لگو و دایلمر کرایلسر آلمان و شرکت اپل در رده های بعدی قرار دارند.
این موضوع گویای آن است که شرکت های بزرگ به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشگام نهادینه سازی مفهوم و الزام به توجه به مقوله مسوولیت اجتماعی هستند.
با این تعاریف برای مثال حذف قبوض کاغذی که برای نخستین بار در سال 93 از سوی اپراتور همراه اول در کشور کلید خورد و اجرای موفق آن و فرهنگ سازی گسترده از سوی این شرکت، زمینه ساز جرات ورود سایر دستگاه ها به این حوزه شد نیز در قالب مسوولیت اجتماعی تعریف می شود. 
چراکه حذف قبوض کاغذی خدمتی بزرگ و پایدار به کشور محسوب می شود که ثمرات آن تا سال ها و نسل های آتی نیز اثرگذار بوده و علاوه بر حفظ پایدار محیط زیست و صرفه جویی، باعث هدایت منابع صرفه جویی شده از این محل به سمت بخش های دیگر از چرخه مسوولیت اجتماعی این شرکت شد. 
همراه اول علاوه بر توسعه زیرساخت های ارتباطی که این اپراتور را به جایگاه نخست در کشور رسانده است، بخش قابل توجهی از تمرکز خود را به حوزه مسوولیت های اجتماعی اختصاص داده و به این ترتیب اغراق نیست اگر این شرکت را به عنوان برترین شرکت ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز شناخت.
نکته قابل توجه آنکه همراه اول مسوولیت خود را در این حوزه خاص محدود نکرده و طیف گسترده ای را شامل می شود.
برای یافتن گستره خدمات اپراتور اول کشور در حوزه مسوولیت اجتماعی اما نیازی به کنکاش گسترده نیست. چراکه با مراجعه به بخش اخبار سایت همراه اول (Mci.ir) و حتی مروری ساده بر اخبار اخیر این اپراتور گویای این مساله است.
مرور اخبار در همین ماه های اخیر و تنوع اقدامات در حوزه مسوولیت اجتماعی از این قرار است:
-     همراه اول حامی «هکاتوریسم ۲۰۲۰»
-     همراه اول حامی مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر
-     ارسال کمک های غیرنقدی همراه اول به مناطق سیل زده
-     اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به سیل زدگان توسط همراه اول
-     همراه اول حامی تیم ملی امید شد
-  حمایت «همراه اول» از تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی
-     دور جدید حمایت همراه اول از تولیدکنندگان ایرانی
-    و ...


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :