آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 267257
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1399 11:48
تعداد بازدید : 4702

آغاز کارزار «کرونا پلاس» از سوی معاونت علمی

بسته حمایت از استارتاپ های حوزه آنلاین و دیجیتال رونمایی شد

مراسم «رونمایی از بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی» با حضور دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی برگزار شد.
undefined

فناوران - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بسته حمایتی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی رونمایی کرد تا فرصتی برای توسعه سرویس ها و خدمات آنلاین در میدان مبارزه با کرونا فراهم شود. اکنون که زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه پزشکی و فنی به خوبی در مبارزه با کرونا درخشیده اند حال زمان درخشش سایر فعالان این زیست بوم است که با رونمایی از این بسته حمایتی از استارتاپ ها فعالیت ها با عنوان «کارزار کرونا پلاس» در این بخش نیز شاهد رونق باشیم.
روز قبل نشست خبری «رونمایی از بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی» با حضور پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی برگزار شد.
پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در این نشست گفت: در راستای حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برای شتاب حرکت در میدان مبارزه با کرونا، امروز بسته حمایتی دیگری رونمایی می شود. معاونت علمی همزمان با شیوع کرونا فراخوانی منتشر کرد و بر اساس آن کمیته مبارزه با کرونا نیز شکل گرفت که مطابق با آن در حوزه های تولید ماسک، خطوط دستگاه های تولید ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستگاه های پزشکی مانند ونتیلاتور، بای پپ، کیت تشخیصی کرونا و پروتکل های دارویی اقدامات خوبی توسط دانش بنیان ها انجام شد. روز گذشته نیز دومین خط تولید کیت های تشخیص کرونا توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان موفقیتی دیگر از فعالیت فعالان دانش بنیان افتتاح شد.
دبیر کمیته مقابله با کرونا معاونت علمی ادامه داد: برای گسترش این موفقیت ها به سایر حوزه ها و درخشش استارتاپ های دیگری که می توانند در مبارزه با کرونا نقش آفرینی کنند، این «کارزار کرونا پلاس» با همکاری ستادهای فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی راه اندازی شد. در این کارزار قصد داریم در راستای شعار در خانه بمانیم و عدم تجمع برای انجام فعالیت ها و از طریق کالا و خدمات آنلاین گام برداریم و از ظرفیت استارتاپ‎های ۹ حوزه فعال استفاده کنیم.
حمایت از استارتاپ ها
کرمی همچنین بیان کرد: نتیجه این کارزار ارایه خدمات بهتر، با کیفیت، ارزان ترو با سرعت به مردم است. در این راستا تسهیلاتی به استارتاپ ها ارایه می شود البته مطالعات و بررسی های جامعی درباره مشکلات پیش روی استارتاپ ها انجام شد تا خدمات ارایه شده در راستای رفع مشکل و سرعت و قوت کار آنها باشد. پس کمک به تسریع مجوزها و اقدامات در خلاق یا دانش بنیان شدن استارتاپ ها، ارایه حمایت های مالی، کمک به رفع موانع قانونی برای اخذ مجوز، کمک به تبلیغ و معرفی آنها و تامین زیرساخت ها، شبکه سازی بین استارتاپ های مختلف از جمله حمایت هایی است که در این کارزار انجام می شود.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی با بیان اینکه در این کارزار اطلاع رسانی و معرفی استارتاپ ها با همکاری صدا و سیما انجام می شود، افزود: برخی استارتاپ ها کوچک قدرت تبلیغ فعالیت های خود را ندارند و در جامعه ناشناخته هستند پس با معرفی آنها به بهتر دیده شدن آنها کمک می شود. در کل معرفی، فرهنگسازی و آگاهی بخشی برای کمک و تقویت استارتاپ های حوزه آنلاین از فعالیت های این کارزار است.
کرمی ایجاد یک زنجیره با کمک کارزار «کرونا پلاس» را از اهداف این اقدام دانست تا از دل آن از تهدید کرونا به فرصت تبدیل و استفاده شود و سبک جدیدی در نگاه به فناوری اطلاعات، خدمات آنلاین و دورکاری ایجاد شود. پس با رشد استارتاپ ها خدمات بهتری به مردم ارایه می شود. شاید تا کنون در این حوزه به خوبی عمل نکرده ایم اما این کارزار فرصتی برای درخشش استارتاپ ها این ۹ حوزه فعالیت است.
 پررنگ کردن نقش استارتاپ ها در زندگی مردم
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه برای پررنگ کردن نقش استارتاپ ها در زندگی مردم کارزار کرونا پلاس راه اندازی شد تا به کمک آن اقدامات ارزشمندی انجام شود، گفت: این کارزار با ایجاد ارتباط میان بخش های دولتی و استارتاپ ها در نظر دارد مانند پلی برای گسترش راه حل های نوآورانه و آنلاین باشد.
کرمی برگزاری این کارزار در شرایط فعلی را حرکتی اثرمند توصیف کرد و افزود: پس از مطالعات لازم 9 گروه شناسایی شدند، گروه هایی که با خدمات خود در فضای مجازی می توانند در شرایط بحران کرونا تاثیرگذار باشند و خدمتی را به مردم ارایه دهند. در این نشست از استارتاپ ها و تیم های فعال در این گروه ها دعوت شد تا با هم اندیشی و هم افزایی با آنها گام هایی  قدرتمند در این حوزه ها برداشته شود. معاونت علمی نیز از این تیم ها حمایت می کند.
  ارایه راه حل های فناورانه توسط استارتاپ ها
در ادامه نیز مهدی محمدی دبیرستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه این کارزار توسعه خدمات آنلاین را مد نظر دارد، گفت: با راه اندازی این کارزار قصد داریم، حوزه های تاثیرگذار در فضای مجازی را تقویت کنیم و از طریق آن ظرفیت های استارتاپی آنلاین شناسایی و حمایت شود. پس از ارزیابی ظرفیت های آنلاین، ارتقای آنها و پایدار سازی و کمک به ارایه خدمات بهتر و با کیفیت تر انجام می شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی همچنین بیان کرد: چند ماه از شیوع کرونا می گذرد، تا چند ماه آینده نیز با این بیماری دست به گریبان هستیم. پس باید موضوعات و مشکلات را در فضای آنلاین رفع کنیم. این موضوعات می تواند، عرصه های گوناگونی مانند حمل و نقل آنلاین تا آموزش آنلاین را شامل شود.
وی ادامه داد: در کارزار کرونا پلاس راه حل های فناورانه توسط استارتاپ ها ارایه می شود. البته در این کارزار هدف حمایت از ایده ها نیست بلکه راه حل هایی که مدت زمان کمی برای گسترش و تویعه نیاز دارند حمایت می شوند. این حمایت ها نیز متنوع است و از حمایت مالی تا ایجاد زیرساخت را دربرمی گیرد. پس استارتاپ هایی که برای رشد نیاز به کمک دارند، شناسایی و با مکانیسم ها لازم حمایت می شوند.
محمدی در ادامه به تشریح و توضیح ۹ گروه استارتاپ های این حوزه پرداخت و عناوین امکانات و مزایای هر کدام را برشمرد.  آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و ایده و ابتکارات را از جمله حوزه های مد نظر در این کارزار دانست. حوزه هایی که سرویس و خدمات آنلاین در آن در زمان وجود بیماری کرونا مهم است. وجود این ویروس روی اقشار ضعیف جامعه اثر می گذارد که با نوآوری اجتماعی می توان راه حلی برای آن در نظر گرفت.
دبیرستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی درباره این ۹ حوزه در نظر گرفته شده در کارزار توضیحاتی ارایه داد و گفت: در هر حوزه اولویت هایی داریم که در سایت CORONA.ISTI.IR به آنها پرداخته شده است و افراد با مراجعه و ثبت نام در سایت و ارایه درخواست می توانند در این کارزار شرکت کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :