آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 269082
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1399 13:7
تعداد بازدید : 4726

رقبای سرسخت زوم آمدند

عرضه رایگان گوگل میت و مسنجر رومز

دو شرکت گوگل و فیس بوک، در رقابت با زوم و به منظور کسب سهم ویژه از بازار چت ویدیویی گروهی، محصولات خود را عرضه کردند.
undefined

فناوران- گوگل از انتهای ماه آوریل، سرویس ویدیو کنفرانس خود را، موسوم به گوگل میت (Google Meet) برای تمامی علاقه مندان به این سرویس در دسترس قرار داد. این محصول پیش از این فقط به سازمان ها و نهادهای آموزشی  و از طریق G Suit ارایه می شد. گوگل اعلام کرده که هر کسی که حساب کاربری گوگل داشته باشد، می تواند جلسات (میتینگ) تصویری خود را با حضور حداکثر 100 نفر در این سرویس برگزار کند. برای جلسات ویدیو کنفرانس گوگل میت، فعلا محدودیت زمانی نیز در نظر گرفته نشده است؛ اما از ابتدای ماه اکتبر احتمالا جلسات ویدیو کنفرانس به 60 دقیقه محدود خواهد شد. این سرویس در دو روز گذشته برای کاربران ایرانی نیز در دسترس قرار گرفته است.
البته بر خلاف زوم و سرویس مشابهی که فیس بوک ارایه کرده، برای پیوستن به چت های گروهی باید به حساب کاربری گوگل وارد شد. گوگل امیدوار است از این طریق بتواند جلوی سوءاستفاده نفوذگرها به روش مشابه ZoomBombing را بگیرد. 
 از  سوی دیگر، فیس بوک که حدود یک ماه پیش سرویس مسنجر رومز (Messenger Rooms) را برای عده کمی از کاربران فعال کرده بود، روز پنج شنبه گذشته، اعلام  کرد که دسترسی عمومی به این سرویس فراهم شده است. مسنجر رومز نیز قابلیت برقراری ویدیو کنفرانس با حضور 50 نفر را دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :