آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 270007
تاریخ انتشار : 15 تیر 1399 13:41
تعداد بازدید : 4896

زاکربرگ: تبلیغات به زودی به فیس بوک بازمی گردد

مارک زاکربرگ بایکوت تبلیغاتی فیس بوک از سوی برندهای بزرگ، به منظور وادار کردن این شبکه اجتماعی به اقدام و موضع گیری جدی تر در برابر نفرت پراکنی را تهدیدی برای شرکت اش نمی داند و معتقد است که این تبلیغات به زودی به فیس بوک بازخواهند گشت.
undefined

آی تی من- زاکربرگ، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی فیس بوک معتقد است که بایکوت تبلیغاتی شرکت اش از سوی برندهای بزرگی مانند استارباکس و کوکاکولا، یک مساله روابط عمومی است، نه تهدیدی جدی. وی گفته است: ما به دلیل اینکه چیزی، درصد اندکی از درآمدمان را تهدید کند، سیاست ها و رویکردهای خود را تغییر نخواهیم داد.
بنا به گزارشی که وب سایت The Information منتشر کرده، زاکربرگ خطاب به کارکنان فیس بوک گفته است: این بایکوت یک موضوع مرتبط با احترام متقابل و مساله ای بین شرکت های همکار است و نه یک موضوع اقتصادی. حدس من این است که تمامی این آگهی دهندگان، به زودی به پلتفرم برمی گردند.
یک سخنگوی فیس بوک با تایید این مطلب گفت: ما چنین مسائلی  را جدی می گیریم و بازخوردهای همکاران تجاری برای ما مهم است. ما در زمینه حذف محتوای نفرت پراکنی از پلتفرم مان پیشرفت خوبی داشته ایم و از چنین محتوایی بهره نمی بریم. اما همان گونه که گفته ایم، تغییر سیاست ها در فیس بوک بر اساس اصول انجام می شود، نه فشارهای مالی.
در روزهای گذشته، بیش از 500 شرکت به کارزار بایکوت تبلیغاتی فیس بوک  با عنوان «نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» پیوسته اند تا این شبکه اجتماعی را وادار به موضع گیری و اقدام قاطعانه تر در برابر محتوای نفرت پراکن بکنند. زاکربرگ نیز برای ملاقات با سازمان دهندگان این کارزار اعلام آمادگی کرده است.
اما چه زاکربرگ بپذیرد که در سیاست های این شبکه اجتماعی تغییراتی ایجاد بکند و چه نه، این سوال اساسی مطرح است که آیا فیس بوک به شرکت های بزرگ آگهی دهنده نیاز دارد یا برندها به فیس بوک؟
بایکوت تبلیغاتی فیس بوک که حداقل یک ماه ادامه خواهد داشت، برای فیس بوک موضوع تازه ای است و نخستین بار است که برندهای بزرگ همه برای اعتراض به تداوم نمایش پست های نفرت پراکنی، نژادپرستانه و افراطی در این پلتفرم اجتماعی هم داستان شده اند؛ موضوعی که درآمد سالانه 70 میلیارد دلاری فیس بوک از تبلیغات را با تهدید جدی مواجه کرده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :