آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 270915
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1399 11:4
تعداد بازدید : 4647

دریافت صورتحساب تلفن ثابت با کد #2020*

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات رادیوئی گفت: مشترکان تلفن ثابت می توانند با شماره گیری کد دستوری #۲۰۲۰* برای دریافت صورتحساب خود اقدام کنند.
undefined

فناوران - پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات رادیوئی گفت: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور پیشگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: همچنین با شماره گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می شود اقدام کنند.
قره داغی با بیان شکایت های برخی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابت شان افزود: براساس مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات رادیوئی درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.
قره داغی در توضیح انواع خطوط تلفن ثابت گفت: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی بعنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالیکه در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان سپرده به اپراتور ارایه دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است.
وی افزود: در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکان بدهکار افزود: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمانها و مهلت های تعیین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیش بینی شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند.
وی اظهار کرد: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور پس از اطلاع رسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین می کند.
قره داغی با بیان اینکه در مرحله اول اپراتور پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند افزود: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند پس از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یکساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی به طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.
منبع:سازمان رگولاتوری


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :