آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 271115
تاریخ انتشار : 29 مرداد 1399 11:34
تعداد بازدید : 4888

رایزنی برای افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور

رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرایند یاددهی ـ یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
undefined

فناوران- علی باقرزاده در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نظام های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهارکرد: اکثر توصیه های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهم تر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است. باقر زاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش ها نشان داده اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.

باقرزاده با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می کند و باید برای این مهم نیز برنامه ریزی صورت گیرد. وی با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: دانش آموزان بسیاری از مهارت های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد. رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.

باقرزاده با بیان اینکه بر اساس پژوهش های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می کند گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است. وی با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می شود. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.

منبع:ایسنا





نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :