آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 271737
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1399 16:18
تعداد بازدید : 4739

آمار سازمان رگولاتوری نشان داد

ثبت ۲۴۰هزار شکایت برای برقراری اینترنت ثابت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رسیدگی به درخواستهای مشترکان برای دریافت سرویس اینترنت ثابت خانگی و پیگیری دلایل تاخیر در ارایه سرویس در سامانه xdslplus خبر داد.
undefined

فناوران - محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: تاکنون۲۴۰ هزار و ۴۸۷ درخواست و دایری ۱۵۲ هزار و ۹۸۱ سرویس اینترنت پرسرعت در سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی (xdslplus) به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه به ۶۳ درصد از مجموع درخواست های ثبت شده در این سامانه تا نیمه شهریور ماه جاری رسیدگی شده، اعلام کرد: حداقل زمان پاسخگویی در این سامانه حدود یک ساعت و میانگین زمان پاسخگویی ۱۶۸ ساعت است که در بیشتر موارد زمان بر بودن رسیدگی درخواست ها به دلیل عدم اقدام مشترک برای سایر مراحل دریافت سرویس است.

امامی گفت: با راه اندازی سامانه xdslplus سرویس دهندگان ملزم هستند براساس زمانبندی مشخص شده (۷۲ ساعت کاری) به درخواستهای ثبت شده پاسخ دهند و درصورت تاخیر یا ایجاد مشکل در ارایه سرویس علاوه بر مشترک باید به رگولاتوری نیز پاسخگو باشند.

وی مزیت های این سامانه را مشخص شدن علت تاخیر ارایه سرویس از طرف اپراتورها و امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها دانست و افزود: بررسی اطلاعات این سامانه نشان می دهد تکمیل نشدن مدارک، انصراف کاربر، عدم پرداخت هزینه توسط کاربر، عدم احراز اطلاعات هویتی، قطع خط تلفن (به علت فنی و بدهی) و ... از جمله دلایل تاخیر ارایه سرویس است که به مشترک مربوط می شود. 

اما در بسیاری از موارد موضوعاتی مانند عدم امکان واگذاری سرویس به دلیل حوادث، انباشت رانژه، فریز بودن خط در مخابرات، عدم تخلیه رانژه، واگذار نشدن سرویس به دلیل نبود پهنای باند لازم و ... دلیل عدم پاسخگویی اپراتور به مشترک است که اپراتور باید این موارد را برطرف کند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: برای رفع این مشکلات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از یک سو با اپراتورهایی که بین سرویس درخواست شده، رانژه آن و فروش سرویس آنها مغایرت بالایی وجود دارد و از سوی دیگر با شرکت مخابرات ایران، درباره ارایه راهکار برای رفع موضوع انباشت رانژه در مراکز این شرکت، مکاتباتی را انجام داده و نتایج آن در دست بررسی است. امامی درباره اقدامات دیگر رگولاتوری برای رفع عدم رسیدگی به درخواستهای مشترکان در حوزه ارایه سرویس اینترنت ثابت خانگی، گفت: به منظور تسریع پاسخگویی اپراتورها به درخواست مشترکان، مدت زمان رسیدگی به درخواستها و برقراری سرویس رتبه بندی شده و تخلفات این حوزه به دارندگان پروانه تذکر و اعمال مقررات می شود. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان کرد: سرویس اینترنت پهن باند خانگی در مقایسه با دیگر سرویس ها پایدارتر و ارزان تر است و اگر زمان بندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد، در شرایط فعلی کشور، مردم استقبال بیشتری از این سرویس می کنند. امامی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه xdslplus.ir امکان رصد زمان بندی، بررسی کیفیت ارایه سرویس های اینترنت خانگی در منطقه مورد نظر و ثبت درخواست سرویس های اینترنت ثابت خانگی برای مشترکان فراهم شده است. علاوه بر این، مشترکان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس برای ارزیابی کیفیت ارایه سرویس اپراتورهای مختلف استفاده کرده و انتخاب بهتری داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان سرویس های اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) می توانند برای دریافت سرویس به سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی به آدرس xdslplus.ir مراجعه کنند.




نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :