آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 271754
تاریخ انتشار : 24 شهریور 1399 11:14
تعداد بازدید : 4405

درخواست معاون سازمان توسعه تجارت:

صندوق نوآوری، توانمندسازی در آنسوی مرزها را هم جدی بگیرد

کارگاه مشترک معرفی و تبیین سیاست ها، خدمات و ظرفیت های صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صادرات و بین الملل برای مدیران ارشد و کارشناسان سازمان توسعه تجارت صبح دیروز ( شنبه، 22 شهریور) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
undefined

فناوران- سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق در این رویداد ضمن معرفی خدمات و ظرفیت های صندوق نوآوری در حوزه صادرات، به اعزام هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های خارجی و بهره مندی از ظرفیت های پایگاه های صادراتی ایران در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: دو دسته ابزار صادراتی داریم که بخشی برای رساندن محصول به بازار صادراتی و عقد قرارداد و دسته دیگر ابزارهای پشتیبانی مالی است. ما با تمام توان از 5327 شرکت دانش بنیان حمایت می کنیم؛ بر این اساس برای کمک به توسعه نوآوری در کشور، همکاری هایی را با دیگر بازیگران اکوسیستم نوآوری مانند شبکه بانکی و صندوق های پژوهش و فناوری برقرار کرده ایم.

ملکی فر در دسته بندی شرکت های دانش بنیان، به شرکت های ارائه دهنده خدمات صادراتی اشاره کرد و گفت: لزوما شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوپا و برآمده از دانشگاه نیستند، به طوری که در حال حاضر 63 درصد از شرکت های دانش بنیان بیش از سه سال عمر داشته و به تولید رسیده اند که به اصطلاح به آنها شرکت های دانش بنیان تولیدی می گوییم. به علاوه شرکت های ارائه دهنده خدمات صادراتی نیز دانش بنیان هستند و ما می توانیم از ظرفیت های صندوق برای حمایت از آنها استفاده کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی، سید مجتبی موسویان، معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت هدف از حضور در این کارگاه مشترک را تقویت حلقه های اتصال بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت عنوان کرد و گفت: مشاوره بازار و تعیین قیمت تمام شده برای بازارهای صادراتی می تواند محصول مشترک صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت باشد؛ در حال حاضر سازمان توسعه تجارت ۴۰ رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف اعزام کرده است که می توانند به عنوان بدنه مشاوره در کنار صندوق قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت های توسعه صادرات متکی به ایده و فکر در حوزه بازار هستند و می توانند تحلیل های خوبی از بازار ارائه داده و به عنوان کلینیک صادراتی به شرکت های داخلی مشاوره دهند، تصریح کرد: صندوق نوآوری بیشتر به دنبال رساندن شرکت ها به مرحله تولید است، در عین حال تقاضای ما از صندوق نوآوری این است که توانمندسازی در آنسوی مرزها را نیز به سبد خدماتی خود اضافه کند.

در ادامه این کارگاه، سهراب آسا، مدیر امور بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی از اهمیت شکل گیری گفتمان مستمر بین بازیگران اکوسیستم نوآوری گفت و به همگرایی سازمان ها، تجمیع ظرفیت ها و بهره گیری مناسب و بهینه امکانات در این حوزه اشاره کرد. 

وی تاکید بیش از حد بعضی مسوولان بر روی تعداد بازیگران و یا کمیت های ارائه شده در بعضی از گزارش های داخلی و خارجی را رهزن ذهن و تصمیمات دانستند و گفتند اکوسیستم نوآوری کشور از ابتدا به هدف افزایش کیفیت زندگی مردم، افزایش روحیه پاسخگویی و توسعه سرمایه های اجتماعی و ارتقا کیفیت خدمات عمومی شکل گرفت و از این مهم نباید غافل شویم. 

منبع:صندوق نوآوری و شکوفایی



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :