آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 273537
تاریخ انتشار : 9 آذر 1399 11:59
تعداد بازدید : 4379

بازار موبایل خاورمیانه و آفریقا در تسخیر سامسونگ و شیائومی

سهم شیائومی و اپل از بازار موبایل در دنیا حدود یک سوم است اما این دو برند در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا تقریبا نیمی از کل بازار را در دست گرفته اند. نکته جالب اما حضور یک برند نه چندان سرشناس چینی در رده سوم و بالاتر از اپل است.
undefined

آی تی من- بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ سه شرکت سامسونگ، شیائومی و «ترانشن» در صدر برترین عرضه کننده های موبایل در منطقه موسوم به EMEA (خاورمیانه، آفریقا و اروپا بجز قفقاز و روسیه) قرار داشته اند. 

بر این اساس سامسونگ ۳۱.۸ درصد، شیائومی ۱۴.۴، ترانشن ۱۳.۴، اپل ۱۲.۷ و هواوی ۱۱.۷ درصد از کل بازار این مناطق را از آن خود کرده اند.

جالب اینجاست که شیائومی نسبت به سال گذشته رشد خیره کننده ۱۲۲ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که بسیاری از برندها از جمله سامسونگ و اپل به خاطر بحران ناشی از کرونا با افت سهمشان از بازار مواجه بود ه اند.

قرار گفتن سامسونگ و شیائومی با توجه به عملکرد آنها در بازارهای جهانی چندان جای تعجبی ندارد اما رتبه برند ترانشن بیشتر مدیون عرضه فیچرفون و عملکرد خوب آنها در خاورمیانه و کشورهایی نظیر اتیوپی، کامرون، غنا و آفریقای جنوبی است. این شرکت که برندهای «تکنو»، «Itel» و «اینفینکس» را تحت مالکیت دارد، نسبت به سال قبل با رشد ۴۳.۹ درصدی مواجه شده است.

برند چینی ترانشن مدتی قبل به تعبیه دو بدافزار در هزاران گوشی اقتصادی متهم شده بود. 

به گفته محققان این بدافزارها به شکل پنهانی کاربران را در سرویس های پولی ثبت نام کرده و هزینه ای گزاف روی دست آنها گذاشته اند.

به هر روی در اروپا خبری از ترانشن نیست و سامسونگ ۳۵.۶، اپل ۲۸.۵، شیائومی ۱۲.۸ و هواوی ۸.۸ درصد بازار را در اختیار دارند. بر اساس اطلاعات موجود، شیائومی در این منطقه هم رشدی ۱۵۱ درصدی را تجربه کرده اما این عدد هرگز به پای رشد بی نظیر ۵۶۶ درصدی اوپو در اروپا نمی رسد.

همچنین به تازگی یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرده که سامسونگ توانسته در فصل سوم ۲۰۲۰ به بیشترین سهم سود از بازار موبایل پس از یک بازه ۶ سال دست پیدا کند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ توانست در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ فاصله اش را با اپل از لحاظ سهم سود (Profit Share) کمتر کند. 

سهم سود غول فناوری کره جنوبی از بازار موبایل ۳۲.۶ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ اعلام شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۸.۸ درصدی نشان داده و بالاترین آمار این شرکت پس از یک بازه ۶ ساله به شمارمی رود. 

سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ به سهم سود ۳۷.۹ درصدی از بازار موبایل دست یافته بود.

اپل ۶۰.۵ درصد از سهم سود بازار موبایل را به خود اختصاص داده و همچنان سودآورترین برند موبایل در جهان به شمار می رود. 

حاشیه سود اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با وجود عرضه آیفون ۱۲ به ۲۱ درصد کاهش یافته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل (۲۳ درصد) کمی افت داشته است. 

برای مقایسه، حاشیه سود عملیاتی سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۰ به لطف عرضه عرضه موبایل های میان رده و پرچمدار از ۱۱ درصد سال گذشته به ۱۴ درصد افزایش یافت.

Strategy Analytics اشاره می کند که سامسونگ از لحاظ سهم درآمد از بازار موبایل نیز فاصله اش را با اپل کمتر کرده است. 

سهم سامسونگ از درآمد بازار موبایل ۲۲.۶ درصد و سهم اپل ۲۹.۵ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بوده است. 

سامسونگ با کسب بیشترین سهم از بازار موبایل (۲۱.۹ درصد)، بزرگ ترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ لقب گرفته است. 

هواوی (۱۴.۱ درصد)، شیائومی (۱۲.۷ درصد) و اپل (۱۱.۹ درصد) در رتبه های بعدی هستند.




نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :