ايجاد ميل سنترهاي داخلي نيازمند فرهنگ سازي بنيادي است
براي داشتن ميل سنترهاي داخلي نيازمند گذر زمان و فرهنگ سازي بنيادي هستيم تا بتوانيم در مسير رقابت با ديگر كشورها قرار بگيريم چراكه اكثر كاربراني كه در تعامل با ميل سنترهاي بزرگ دنيا بوده اند، چندان رغبتي به عضويت در ايميل داخلي كه ممكن است سرشار از نقاط ضعف باشد ندارند.
ایسنا- محمود زارعي يك مدير فناوري با اشاره به اينكه بحث داشتن ايميل داخلي يكي از ضروريات است كه كشورهاي توسعهيافته به سمت آن رفتهاند، اظهار داشت: بايد تاكيد كرد كه اهميت ايميل داخلي زماني مشخص ميشود كه مانند كشورهاي توسعهيافته در روند رقابت در بازار صنعتي قرار گرفته باشند.
وي افزود: اگر چنين شرايطي نباشد، مسلما بحث اطلاعات نيز از چندان اهميت خاصي برخوردار نخواهد بود و حتي ميتوان پشتيباني از آنها را در ساير كشورها انجام داد.
اين كارشناس خاطرنشان كرد: اگر در ارگانهاي كشور ما بحث اطلاعات از اهميت و درجه محرمانگي برخوردار باشد، بايد توسط ايميلهاي داخلي خودشان كه روي شبكههاي داخلي آنها وجود دارد، بهره ببرند.
او افزود: غولهاي اينترنتي ارایهدهنده ايميل سرويسها در حال حاضر مورد اطمينان تمامي كشورهاي دنيا هستند و اينگونه نيست كه بخواهند در روند فعاليتهاي خود و بهرهبرداريهاي غيرمجاز به تخريب اطلاعات دست بزنند زیرا به خوبي ميدانند كه كوچكترين سوءاستفادهاي توسط آنها سلب رضايت عموم كاربران را به دنبال
خواهد داشت.
وي گفت: داشتن ميلسنتري داخلي تنها يك بحث ساده و بحث مهمتر آن است كه به فكر پشتيباني و ارتقاي امنيت تعاملكنندگان با اين سرويس باشيم كه اول از همه و به عقيده من بايد زيرساختهاي مبحث دوم را ايجاد و سپس راهاندازي را در دستور كار قرار داد.
اين كارشناس تجارت الكترونيكي گفت: اميدواريم كه مسوولان كشور به برطرف كردن نقطه ضعفهاي ايميل داخلي پرداخته و بدانند كه در مسير رقابت با ساير ارایهدهندگان خدمات اينترنتي و ميل سنترهاي شبكهاي بحثهاي تهديد نيز بسيار پررنگ است.