fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 87926
تاریخ انتشار : 2 آذر 1394 11:25

سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران اعلام کرد:

ارایه مشاوره حقوقی رایگان فناوری اطلاعات به اعضای سازمان

دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران طی تفاهم نامه‎ای با موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان در زمینه مسایل حقوقی تخصصی حوزه فاوا به اعضای سازمان خدمات رایگان ارایه می‎کند.

نصر تهران- براساس تفاهم صورت گرفته میان دبیرخانه سازمان و موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان، اعضای سازمان می‏توانند با تماس و اخذ وقت مشاوره به صورت رایگان از خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره‎مند شوند.
اصغررضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران گفت: با توجه به گستردگی دامنه مسایل حقوقی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران به منظور ارایه تسهیلات به اعضا، این خدمات مشاوره را به صورت رایگان  به اعضای دارای مجوز فعالیت معتبر سازمان ارایه می‏کند.
رضانژاد همچنین در خصوص رسیدگی سازمان به شکایات و تخلفات حوزه فناوری اطلاعات از طریق شورای انتظامی خود ادامه داد: براساس ماده 46 آیین نامه اجرایی ماده 17 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای، شورای انتظامی هر استان، مرجع حل اختلافات صنف و مسوول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه ای، انضباطی و انتظامی درحوزه فاوا است.
او با بیان اینکه شرح انواع تخلفات رایانه ای و نحوه رسیدگی به آن ها در مواد آیین نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای قرار دارد، ادامه داد: شرکت های حوزه ICT و بهره برداران از خدمات آن ها  می توانند شکایات خود در زمینه تخلفات رایانه ای را برای حل و رسیدگی به شورای انتظامی ارایه کنند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، با بیان اینکه گستردگی فعالیت شورای انتظامی از حل اختلاف و داوری تا صدور رای را شامل می شود، گفت: طبق اساس نامه سازمان و اختیاراتی که به شورای انتظامی داده شده، جهت گیری این شورا شامل حل اختلاف و هدایت طرفین در مراحل اولیه، تا صدور رای در موارد ضروری است.
رضانژاد ادامه داد: شورا نه به عنوان یک دادگاه بلکه به عنوان شورای حل اختلاف و بیشتر در این زمینه تمرکز خود را روی تخلفات صنفی قرار داده است. بیشتر جلساتی که در این شورا برگزار می شود، سعی بر سازش داشته و به همین دلیل تخلفات در سال آمار کمی را به خود اختصاص داده اند.
او با بیان اینکه بیش از 70درصد شکایات رسیده به شورای انتظامی سازمان نظام رایانه‎ای تهران مربوط به حوزه نرم افزار است، گفت: به صورت متوسط هرسال حدود 100 پرونده شکایت مربوط به تخلفات فناوری اطلاعات در سازمان تشکیل می شود که از این تعداد، تخلفات نرم افزاری بیشترین شکایت را دارند.
 رضانژاد گفت: پس از شکایات نرم افزاری، تخلفات صورت گرفته در حوزه طراحی سایت، میزبانی فضای مجازی (اینترنت) و ثبت دامنه حدود 10درصد پرونده های شکایت در این بخش را به خود اختصاص می دهد.
 دبیرسازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران در خصوص مجازات های درنظر گرفته شده برای متخلفان این حوزه گفت: مجازات های متخلفان در حوزه IT شامل 5 بخش است که براساس آن سازمان نظام صنفی رایانه‎ای با توجه به ضمانت قانونی که بر اساس اساسنامه خود دارد می تواند این موارد را اعمال کند؛ بر این اساس اخطار شفاهی، اخطار کتبی، توقف فعالیت صنفی از یک روز تا 3 ماه، توقف فعالیت صنفی از 3 ماه و یک روز تا یک سال و توقف فعالیت صنفی از یک سال و یک روز تا 5 سال شامل این نوع مجازات می شود.
به گفته رضانژاد در مواردی که شورا برای تخلف صورت گرفته رای صادر کند، این آرا لازم الاجرا بوده و از طریق رایزنی های در دست انجام با نیروی انتظامی و قوه قضاییه اجرای این احکام محقق می شود. این آرا حتی می تواند به عنوان ادله ای محکم در مراجع قضایی بالاتر برای رسیدگی به تخلفات ارایه شود.
 اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران می‏توانند با تعیین وقت قبلی روز سه شنبه  هر هفته از ساعت 16 الی 19 از مشاوره تخصصی حقوقی و به صورت حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره‏مند شوند. متقاضیان دریافت مشاوره تخصصی حقوقی می‏توانند برای دریافت وقت حضوری مشاوره موضوع درخواست و اطلاعات تماس خود را به آدرس law@tehrannsr.org ارسال کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :