fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 10104

اين معضل درمان مي خواهد نه انكار

چند روزي است كه بار ديگر توجه رسانه ها به پديده مزاحمت هاي تلفني جلب شده است. معضلي كه سال ها بود فراموشش كرده بوديم اما بار ديگر برگشته و به زعم دستگاه هاي مسوول مشكلات زيادي هم درست كرده است.

علی شمیرانی

پليس به مزاحمت‌هاي تلفني اعتراض دارد، اورژانس، آتش‌نشاني و ساير مراكز مشابه هم از اين بابت صدايشان بلند است.
مزاحمت‌هاي تلفني به از هم پاشيدن خانواده‌ها هم انجاميده است. پس عمق معضل به خوبي روشن است. كاري به غرض‌ورزي‌ها در زير سوال بردن نقش يك اپراتور خاص در اين ماجرا ندارم. اما انكار موضوع هم به هيچ وجه قابل پذيرش نيست. طي روزهاي گذشته موضوع مزاحمت‌هاي تلفني به انحراف كشيده شد و اعلام شده هيچ اپراتوري سيم‌كارتي بدون ثبت مشخصات در اختيار خريداران نمي‌‌گذارد، حتي گفته شد كه اگر كسي يك سيم‌كارت بدون صاحب پيدا كرد اعلام كند.
در پاسخ به اين مساله انحرافي بايد گفت آري شايد هيچ سيم‌كارتي بدون دريافت كپي شناسنامه و كارت ملي در اختيار كسي قرار داده نشود. تا اينجاي كار ظاهرا  همه چيز مرتب است اما موضوع اينجاست كه اين به معناي صحت مدارك ارايه شده نيست. به عبارت ساده‌تر اگر همه چيز درست و بي اشكال بود كه اين همه اعتراض و انتقاد پليس و اورژانس و آتش‌نشاني و مردم پس چيست؟
علي‌القاعده ايشان براي جلب توجه اعتراض نكرده و زندگي مردم هم براي خنده از هم نمي‌پاشد. لذا روشن است كه انكار حقيقت نه آن را كمرنگ مي‌كند و نه حل. در اين ميان يكي از مشكلات قربانيان مزاحمت‌هاي تلفني طولاني بودن مسير خلاصي از شر مزاحم است. به مشكل مذكور اين معضل را نيز اضافه كنيد كه پس از كلي دوندگي براي شكايت و مسدودسازي مزاحم در كسري از ساعت قرباني با شماره‌اي جديد مورد آزار قرار مي‌گيرد.
نهادهاي مسوول كافي است تا به شكل سرانگشتي هزينه‌‌هاي اقتصادي، اجتماعي، رواني و هزينه‌هاي ناشي از شكايات معضل مزاحمت‌هاي تلفني را محاسبه كنند تا روشن شود با چه مساله‌اي مواجه هستيم. اما به عنوان حسن ختام شايد بد نباشد از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و اپراتورهاي كشور خواست تا به منظور تكريم مشتركان خود و در قالب يكي از خدمات ارزش افزوده به سهولت امكان مسدودسازي شماره‌هايي كه كاربران تمايلي به دريافت تماس و پيامك ندارند را فراهم كنند. به اين ترتيب هزينه‌هاي ناشي از شكايات حذف شده و اگر مزاحم در كسري از ساعت با شماره جديد به سراغ كسي برود، فرد مورد آزار نيز در كسري از دقيقه شماره او را مسدود مي‌كند. راه‌كاري كه در عين سادگي بسيار موثر است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :