صدور گواهی پایان کار ساختمان در دفاتر خدمات الکترونیکي فرامنطقه ای می شود
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با اشاره به اینکه برون سپاری و هوشمندسازی از سیاست های شهرداری تهران است، گفت: بیش از 95 درصد وظایف حوزه شهرسازی تاکنون به دفاتر خدمات الکترونیکي واگذار شده است و به زودی بخشی از وظایف این حوزه به شکل فرا منطقه ای در این دفاتر انجام خواهد شد.
شهرداری تهران- مجتبی طبقی با بیان این مطلب افزود: با واگذاری بیش از 95 درصد وظایف تصدیگری حوزه شهرسازی و معماری به دفاتر خدمات الکترونیکي، فرامنطقهای شدن بخشی از خدمات از اقداماتی است که در دست انجام است.
وی افزود: در این راستا و در اولین گام، صدور گواهی پایان کار ساختمانی در دفاتر به شکل فرامنطقهای انجام میشود که تهیه بستر نرمافزاری برای انجام این کار به تدریج در حال
انجام است.
طبقی گفت: این اقدام ابتدا به طور آزمایشی انجام میشود و پس از آن شهروندان میتوانند برای صدور گواهی پایان کار ساختمان خود به دفاتر خدمات الکترونیکي در سطح شهر تهران
مراجعه کنند.
به گفته مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران، برونسپاری و واگذاری وظایف به بخش خصوصی از حوزه شهرسازی و معماری آغاز شده است که با توجه به سیاست هوشمندسازی و برونسپاری شهرداری این کار به تدریج برای سایر معاونتها نیز درحال انجام است.
وی افزود: طرح ترافیک، عوارض نوسازی و عوارض خودرو از موضوعاتی است که به دفاتر واگذار شده است و در آینده نزدیک خدمات دیگری در حوزه فضای سبز، ایمنی و آتشنشانی نیز در فاتر خدمات الکترونیکي به انجام خواهد رسید.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 20 محور از وظایف خدماتی حوزه شهرداری در دفاتر خدمات الکترونیکي انجام میشود که امیدواریم این خدمات تا پایان سال به 50 محور افزایش یابد.